·      El conseller Felip Puig i l’Ajuntament de La Pobla de Lillet han conegut de primera mà les intencions d’Espuña per la planta.
 
 
El conseller d’Empresa i Ocupació ha estat aquest matí a La Pobla de Lillet, acompanyat de l’alcalde del municipi, Vicenç Linares, del delegat del Govern de la Generalitat de Catalunya a la Catalunya Central, Juli Gendrau, i del director general d’indústria, Antoni Grau, entre d’altres. L’objectiu de la visita ha estat conèixer de la mà dels responsables de la marca d’embotits Espuña, encapçalats pel seu gerent, Xavier Espuña, del projecte que l’empresa d’Olot té per la planta que ha adquirit al municipi.
 
Recordem que l’empresa va adquirir la setmana passada la unitat productiva Soluciones Alimentàrias R45 que l’empresa Rocha Catering tenia a La Pobla de Lillet i que havia entrat en concurs de creditors el mes de setembre del 2013.
 
Espuña ha explicat als assistents que la posada en funcionament de la nova planta representarà “fabricar tots els productes de tapes en un mateix lloc, per tant reduir despeses; poder ampliar la gamma de productes i revisar les previsions de creixement”
 
 
El Conseller Puig ha reafirmat  la importància del sector càrnic a casa nostra” i ha destacat que la inversió que durà a terme Espuña, “permetrà fer arribar més productes càrnics catalans al món”. Puig ha valorat  molt positivament el treball conjunt que ha fet l’ajuntament, l’empresa i la Generalitat per assolir aquest acord. “L’aposta industrial del govern, el compromís de la política local i la visió empresarial” han fet possible aquest acord.
 
Per la seva banda, l’alcalde del municipi, Vicenç Linares, ha agraït l’operació realitzada que comportarà al municipi 20 llocs de treball nous. I ha deixat molt clar  que “això és un projecte de comarca, no sols municipal, per mantenir l’economia i el benestar”.
 
Amb 3700 m2 i  2 MEUR d’inversió, la intenció d’Espuña és reorientar els serveis de les instal·lacions de la Pobla de Lillet per iniciar-hi la producció de tapes casolanes, que destinarà majoritàriament a les exportacions, sobretot als Estats Units i a Llatinoamèrica.
 
L’operació de compra de Rocha per part d’Espuña ha rebut el suport de la Generalitat de Catalunya a través de la Direcció General d’Indústria. Aquest departament col·labora des de fa un any amb els jutjats mercantils de Catalunya per tal de fer un seguiment actiu dels processos concursals i buscar possibles inversors, amb la finalitat d’evitar el tancament de les empreses en concurs.
 
En el cas d’Espuña, a més, la Generalitat de Catalunya ha facilitat a l’empresa les gestions operatives per a l’adequació urbanística dels terrenys de La Pobla de Lillet i per a l’adaptació mediambiental de la zona pel que fa a la depuració d’aigües.

1  

Fitxers adjunts

El conseller Puig, amb l'alcalde de la Pobla de Lillet, i la direcció de l'empresa.

El conseller Puig, amb l'alcalde de la Pobla de Lillet, i la direcció de l'empresa.
JPG | 2365