El Govern aprova que els professionals de periodisme, publicitat, disseny i audiovisuals sense titulació es puguin incorporar als seus respectius col·legis

El Govern aprova que els professionals de periodisme, publicitat, disseny i audiovisuals sense titulació es puguin incorporar als seus respectius col·legis

query_builder   15 juliol 2014 15:45

event_note Nota de premsa

El Govern aprova que els professionals de periodisme, publicitat, disseny i audiovisuals sense titulació es puguin incorporar als seus respectius col·legis

 
  • Els canvis en els requisits d’accés permetran que molts professionals, amb anys d’experiència, puguin fer el tràmit per col·legiar-se, ja que en el seu moment els col·legis no els van informar d’aquesta possibilitat
 
El Govern ha aprovat el Projecte de llei que modifica els requisits d’accés i els terminis per a la col·legiació dels col·legis de periodistes, publicitat i relacions públiques, dissenyadors gràfics i comunicadors audiovisuals. Quan es van crear els col·legis de periodistes, publicistes, dissenyadors gràfics i comunicadors audiovisuals es va establir un període transitori per a la incorporació dels professionals sense titulació universitària específica, però sí amb experiència en el seu camp.
 
La manca de recursos econòmics i personals dels col·legis en el moment de la seva creació va fer que molts professionals no fossin informats d’aquesta possibilitat. Per aquest motiu, actualment hi ha molts professionals que exerceixen aquestes professions des de fa molts anys –alguns ocupant llocs de responsabilitat en empreses pioneres del sector– que no poden col·legiar-se perquè no tenen la titulació i perquè el període transitori establert per fer-ho ha finalitzat.
 
Els col·legis professionals tenen, entre d’altres, la funció de garantir que l’exercici professional s’adeqüi a la normativa, la deontologia i les bones pràctiques i que es respectin els drets i interessos de les persones destinatàries de l’actuació professional. Així, els col·legis han de vetllar per la bona pràctica de l’exercici professional, no solament en benefici dels col·legiats sinó també dels consumidors i usuaris dels serveis prestats pels professionals del sector de la comunicació.
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined