El Govern de Catalunya vol expressar la seva consternació per la tragèdia del vol MH17 de la companyia Malaysia Airlines i traslladar el seu condol a les famílies i els amics de les víctimes. En aquest sentit, la Secretaria d’Afers Exteriors i de la Unió Europea (SAEUE) ha enviat notes de condol als governs dels països als quals pertanyien les víctimes.
La SAEUE va activar ahir el protocol d’emergències davant la possibilitat que hi haguessin catalans a bord del vol MH17, atès que la ruta del vol és utilitzada sovint per ciutadans europeus per desplaçar-se als països del sud-est asiàtic. Les gestions realitzades van confirmar que no hi havia catalans a bord.

Finalment, en relació a les causes de la catàstrofe, el Govern de Catalunya confia que es faci una investigació rigorosa i independent sobre els fets succeïts a l’est d’Ucraïna que permetin aclarir els motius de la tragèdia i identificar-ne els responsables en el cas que no hagi estat un accident per causes tècniques.

Press release on the Malaysia Airlines MH17 flight tragedy (english version) - Government of Catalonia