· En la seva visita avui a territori, el director general de Comerç, Josep Maria Recasens, ha formalitzat convenis de dinamització amb cadascun dels diferents consistoris i les respectives associacions de comerciants per impulsar aquests equipaments comercials a cel obert a nivell local.
· L’objectiu d’aquests convenis és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, l’alcalde del Vendrell, Martí Carnicer Vidal, i el president del Centre d’Iniciatives i Turisme del Vendrell, Magí Mateu Almenara, han signat aquest matí al Vendrell un conveni de dinamització per impulsar el projecte de centre comercial a cel obert a la ciutat.
Posteriorment, el director general de Comerç s’ha traslladat a Cambrils per formalitzar amb l’alcaldessa de Cambrils, Maria Mercè Dalmau Mallafré, i amb el vicepresident de la Unió de Botiguers de Cambrils, Ramon Ortiga Sabaté, l’acord per impulsar aquest tipus d’equipament comercial al municipi.
Així mateix, al migdia, a Valls, Recasens ha signat el conveni de dinamització comercial amb el regidor d'Empresa i Ocupació, Joan Carles Solé i Estil·les, i amb la vicepresidenta de la Unió de Botiguers de Valls, Neus Pluvinet Sola, per impulsar el centre comercial a cel obert de la ciutat. El director general de Comerç ha tancat la visita a Montblanc, on ha signat amb l’alcalde de Montblanc, Josep Andreu i Domingo, amb el president de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de la Conca de Barberà, Jordi Silvestre Casas, i amb el president de la Unió de Botiguers i Comerciants de Montblanc, Jordi Robusté i Folch, un conveni de la mateixa naturalesa, per fomentar el projecte de centre comercial a cel obert en aquest municipi.
L’objectiu d’aquests convenis és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
Una de les prioritats del Departament d’Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L’objectiu d’aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).
De la seva banda, els consistoris han reiterat el suport al sector comercial per a seguir treballant intensament per a la consolidació de centres comercials de cel obert en els seus respectius municipis .
Amb aquestes premisses, l’objecte dels convenis és consolidar o fins i tot crear sinèrgies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest equipament comercial col·lectiu urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
Tant el Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com els diferents ajuntaments es comprometen de forma bilateral, a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d’aquest pla d’actuacions.
El Centre d’Iniciatives i Turisme del Vendrell impulsarà el pla d’actuacions del centre comercial a cel obert en aquest municipi. El pla, amb un pressupost de 42.000 euros preveu accions de comunicació —al diari l’Opció i a la Radio Televisió El Vendrell—, accions de dinamització del Mercat Municipal —com la campanya del Xató, el Carnaval al Mercat, la Diada da compres nocturnes al mercat, la targeta de fidelització o la Fira de Santa Teresa—, la campanya 2.0 —que inclou facebook, pàgina web i newsletter del CIT—, la campanya de rebaixes, el Carnaval a les Mates, la campanya de Vins i platets del Vendrell, la Shopping Night i l’acció ‘Fora Estocs’ d’hivern i estiu.
El pla també contempla una campanya d’imatge —amb accions per Sant Valentí, el Dia del Pare, el Dia de la Mare, la Fira de Santa Teresa, la campanya especial Fira i la campanya Comerç i Tradició— i accions especials pel Nadal, amb l’enllumenat del carrer, la pista de gel, la Festa del Caga Tió i la cavalcada de Reis. El Departament d’Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aporta al projecte 25.000 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
A Cambrils, el pla d’actuació per impulsar el centre comercial a cel obert –gestionat per la Unió de Botiguers de Cambrils - preveu accions com la Fira últims Preu, el Dia del pare, el Mercat de Sant Jordi, el Cambrils comerç nit, el Dia de la mare, la Fira Fora Stocks, la Fira rebaixes, el sorteig de Nadal, el concurs d'aparadors, la decoració de Nadal, el Mercat de Nadal i la campanya “El Nadal més divertit”. El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte de centre comercial a cel obert de Cambrils, amb un pressupost total de 71.500 euros, una subvenció de 18.000 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.
De la banda, al municipi de Valls, la Unió de Botiguers de Valls impulsa el projecte de centre comercial a cel obert a la ciutat. Amb un pressupost de 85.954 euros, el pla contempla accions com la Fira de Rebaixes estiu i hivern, el Corpus , la iniciativa ‘Valls viu la moda’, la campanya de Nadal i la campanya “dissabtes no fem festa”. El pla també preveu accions de promoció a través de les xarxes socials. El Departament d’Empresa i Ocupació aporta 15.000 euros al pla.
Finalment, a Montblanc, el pla d’actuacions impulsat conjuntament per l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de la Conca de Barberà, i per la Unió de Botiguers i Comerciants de Montblanc, preveu un calendari d’activitats mensuals per dinamitzar la Conca de Barberà, les Fires de Tardor, la campanya de Nadal, les iniciatives ‘Terrània’ i ‘Clickania’, la Fira de Sant Martí, el mapa gastronòmic, i la targeta de fidelització. El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte, amb un pressupost total de 73.750 euros, una subvenció total de 47.500 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2014.