· La Generalitat, a través d’ACCIÓ, ha arribat a un acord amb la web Tienda.com per vendre fins a finals d’any productes d’empreses catalanes relacionats amb la dieta mediterrània.
· Amb 1,6 milions de visites i 95.000 comandes a l’any, Tienda.com és una de les webs líders en distribució de productes alimentaris als Estats Units i Canadà, tant a particulars com a professionals de la restauració.
Divuit empreses catalanes del sector de l’alimentació han començat a vendre aquest mes als Estats Units i Canadà a través de la web Tienda.com, un dels portals líders en distribució de productes alimentaris al continent americà. Les vendes de la plataforma, que registra més d’1,6 milions de visites i 95.000 comandes a l’any, es fan tant a particulars com a professionals de la restauració.
La introducció d’aquestes empreses al mercat americà s’emmarca en l’acord entre la Tienda.com i la Generalitat de Catalunya, a través del Centre de Promoció de Negocis d’ACCIÓ a Miami (Florida), per promocionar fins a finals d’any els productes de les companyies catalanes, que estan relacionats amb la dieta mediterrània. A banda la venda a través d’internet, la iniciativa també contempla el transport dels productes als Estats Units, els tràmits d’entrada al país i el registre dels productes. La iniciativa compta amb la col·laboració del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat a través de Prodeca.
El passat mes de febrer responsables de la plataforma es van desplaçar a Barcelona i Girona per seleccionar les empreses per participar en aquesta iniciativa. Les seleccionades han estat Vira, Casanella Xocolaters, Alemany, Serraferran, Can Bech, Terres de Llum, Xertoli, Deliterranea, Oleura, Trull Ylla, Nian, Les Partides, Amanida, Olis Solé, Anxoves de l’Escala, Copesco Sefrisa, Aromàtics del Mediterrani i Torres.
Així, les companyies catalanes estan comercialitzant postres, fruits secs, olives, olis i xocolates, entre d’altres. A més de permetre que les empreses catalanes puguin introduir-se o ampliar la seva presència als Estats Units i Canadà, la campanya permet donar a conèixer la gastronomia catalana entre els consumidors d’aquests països.