És una de les fires més importants de Catalunya dedicada al món del dolç, on destaquen demostracions de cuina en directe i tastos guiats
També ha inaugurat la primera fase de la Xocolateria Jolonch, que en un primer moment tindrà capacitat per a 150 persones i, després, mig miler

El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, ha inaugurat la XXVI Fira del Torró i la Xocolata a la Pedra d’Agramunt (Urgell) aquest dissabte, 11 d’octubre. A l’acte inaugural, que ha tingut lloc a la plaça del Torronaire, també hi han participat l’alcalde d’Agramunt, Bernat Solé, la presidenta del Consell Comarcal de l’Urgell, Rosa M. Mora, i la directora de la Fira, Fàtima Puig.
Durant la inauguració, el conseller Pelegrí ha destacat la importància d'aquesta fira que situa Agramunt com l'aparador i la capital catalana del torró i de la xocolata a la pedra. Per al conseller d’Agricultura, "aquesta fira contribueix a mostrar i exportar el millor d'Agramunt, la seva activitat econòmica, social i cultural, i a promocionar uns dolços vinculats estretament a aquest territori".

La xocolateria més gran d’Europa
La comitiva, encapçalada pel conseller, també ha fet un recorregut per la fira i ha visitat el Pavelló Dolç, l’Aula del Gust i el Pavelló Agroalimentari on han assistit al tradicional espectacle en directe de la cuita del torró. Abans de la inauguració, el conseller Pelegrí ha inaugurat la primera fase de la Xocolateria Jolonch, que un primer moment tindrà capacitat per a 150 persones i, després, per a mig miler, amb la qual cosa esdevindrà la xocolateria més gran d’Europa.
Xocolata Jolonch és la fàbrica de xocolata més antiga d'Agramunt i l'única de les dues històriques que encara funciona avui. Des de finals del segle XVIII, l'empresa ha anat passant de generació en generació.
El conseller ha celebrat l’obertura d’aquest espai, que segur que serà un reclam turístic important per a Agramunt. En aquest sentit, ha defensat l'oferta d'un turisme actiu lligat a la cultura i a la descoberta dels valors propis del país, i també als productes de la terra i de la gastronomia. Ha remarcat que "només aquells productes que apostin per la identitat territorial com a marca i garantia de qualitat tiraran endavant i podran competir en els mercats globals."

La Fira del Torró i de la Xocolata a la Pedra d’Agramunt es remunta a l’any 1988, quan es va celebrar el Mercat del Torró, i un any més tard va esdevenir fira. De llavors ençà, aquesta mostra s’ha convertit en un punt de referència dins del calendari de fires de les Terres de Lleida per la gran quantitat d’expositors, estands i parades, i per la massiva afluència de públic. Entre les activitats que s’hi duen a terme destaquen les demostracions de cuina en directe, els tastos guiats i les activitats per als més petits, a més de l’àmplia exposició de productes agroalimentaris.
6