El director general de Joventut del Departament de Benestar Social i Família, Toni Reig, acompanyat pel president del Consell Comarcal del Ripollès, Miquel Rovira, ha inaugurat avui l’Oficina Jove del Ripollès. El nou equipament, ubicat a l’edifici El Galliner de Ripoll, agrupa en un sol espai diferents serveis públics i dóna atenció als prop de 3.600 joves d’entre 15 i 29 anys de la comarca.
 
L’Oficina Jove del Ripollès ofereix assessorament sobre emprenedoria, mobilitat, salut, cultura, recursos formatius, intermediació en el mercat de treball a Catalunya i a l’estranger, i formació per a la recerca de feina. A banda, també disposa d’una Borsa Jove d’Habitatge i oferirà servei d’intermediació entre propietaris i joves interessats en accedir a un pis.
 
L’equip de l’Oficina Jove està format per cinc tècniques del Servei de Joventut del Ripollès i una dinamitzadora de l’equipament. L’horari d’atenció al públic és dimecres i dissabtes de 9:30h a 13:30h i dimecres, dijous i divendres de 16h a 20h.
 
L’obertura de l’Oficina Jove del Ripollès ha estat possible gràcies a la col·laboració entre l’Ajuntament de Ripoll, el Consell Comarcal i la Direcció General de Joventut del Departament de Benestar Social i Família. És la sisena que s’obre a les comarques gironines després de les del Gironès, el Pla de L’Estany, la Selva, l’Alt Empordà i el Baix Empordà.
 
Les Oficines Joves van atendre el 2013 a Catalunya 600.000 usuaris
 
Les Oficines Joves formen part del model d’equipaments i serveis per a la joventut que el Departament de Benestar Social i Família estén arreu del país per afavorir l’emancipació juvenil i la territorialització dels serveis.
 
Durant el 2013, els 294 Punts d’Informació Juvenil i les 32 Oficines Joves van atendre uns 600.000 joves. Les qüestions més demanades pels usuaris van ser les relacionades amb l’oferta formativa i educativa existent a Catalunya, amb un 27% del conjunt de les consultes. La cerca d’informació i assessorament sobre el mercat laboral va ser la segona qüestió més sol·licitada, amb un 17% del total de consultes.
 
El lleure i la cultura com les dues temàtiques següents en nombre consultes, amb un 13% i 10% respectivament, seguides de les tecnologies de la informació i la comunicació (9%), la salut i esports (7%), l’habitatge i el turisme (5%, percentatge que, en el cas del turisme, és del 8% els mesos d’estiu), la cohesió social i aspectes relacionats amb la participació juvenil (3% cadascun), la solidaritat i les relacions internacionals (1%), i el medi ambient i consum (menys de l’1%).
 
El perfil d’usuari dels Punts d’Informació Juvenil i les Oficines Joves el 2013 correspon a un noi de 20 anys o menys amb l’Educació Secundària acabada. Per sexes, els nois han suposat el 56% de les consultes davant un 44% de les noies.