Els 2 premis especials han guardonat el Servei Català de la Salut i un projecte de rehabilitació de l’Hospital de Sant Pau
 
Els Best-In-Class reconeixen els millors hospitals, serveis i centres de salut de l’Estat
Aquest vespre s’ha celebrat la 9a edició dels Premis Best-In-Class, una iniciativa promoguda per Gaceta Médica, una publicació del grup de comunicació Wecare-u, i la Càtedra d’Innovació i Gestió Sanitària de la Universitat Rey Juan Carlos, que vol reconèixer els millors hospitals, serveis i centres de salut de l’Estat espanyol que cerquen l’excel·lència en l’atenció al pacient.
 
Els premis Best-In-Class compten amb el suport i la col·laboració de les principals societats científiques i les administracions públiques sanitàries. La seva concessió s’estableix en base a la puntuació obtinguda amb l’Índex de Qualitat Assistencial al Pacient, que es fixa a partir de les dades resultants dels propis centres participants.
 
Entre els 39 guardonats destaquem els centres sanitaris catalans que han rebut el premi per la qualitat dels seus serveis:
 
  • Millor Hospital en Recerca i Innovació – Hospital Universitari Vall d’Hebron.
  • Millor Unitat de Psoriasis – Hospital de la Santa Creu i Sant Pau.
  • Millor Unitat de Trasplantaments – Hospital Universitari Vall d’Hebron.
  • Millor Servei d’Urgències – Hospital Universitari Parc Taulí de Sabadell.
  • Millor Unitat d’Esclerosi Múltiple – Hospital Universitari Vall d’Hebron.
  • Premi de Responsabilitat Social Corporativa – Institut Català d’Oncologia (ICO).

 

A més, també s’han atorgat dos premis especials, que han recaigut sobre centres catalans. Es tracta del Premi Especial de Gestió Hospitalària concedit al Servei Català de la Salut (CatSalut) i que ha recollit el seu director, Josep Maria Padrosa. Per altra banda, l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau ha rebut el premi al Millor Projecte en eSalut amb el projecte "Living Lab de Telerehabilitació (TRHLAB)". El premi ha estat recollit per la directora del Servei de Medicina Física i Rehabilitació de l’Hospital de Sant Pau, Helena Bascuñana.
 
El conseller de Salut, Boi Ruiz, ha lliurat alguns dels guardons i ha fet la cloenda de l’acte. El conseller ha expressat la satisfacció de lliurar aquestes premis i ha felicitat la feina dels professionals i investigadors dels centres sanitaris que han estat guardonats.
 
L’acte de lliurament del Premis Best-In-Class ha tingut lloc aquest vespre, al World Trade Center de Barcelona, i també ha comptat amb la presència de la secretària general del Departament de Salut, Roser Fernàndez, encarregada de lliurar alguns dels premis; i la directora general d’Ordenació i Regulació Sanitàries, Roser Vallès.