• Des del 2008, les administracions catalanes ja poden rebre factures electròniques a través de l’anomenada plataforma e.FACT, que amb l’acord d’avui es converteix en el punt d’entrada de totes aquestes factures a Catalunya
  • L’acord permet impulsar l’ús de la factura electrònica entre els actors econòmics de Catalunya, cosa que permet estalviar en costos i agilitar i homogeneïtzar els processos
 
El Consell Executiu ha acordat declarar el servei e.FACT del Consorci AOC com a punt d’entrada de totes les factures electròniques de Catalunya i convertir aquesta plataforma en el punt d’intercanvi de factures amb l’Administració General de l’Estat a través del servei homòleg estatal conegut com a FACe. L’acord permet impulsar l’ús de la factura electrònica entre els actors econòmics de Catalunya, la qual cosa suposa un estalvi de costos, una agilització i una homogeneïtzació dels processos.
 
La Generalitat va posar en marxa l’any 2008 el servei e.FACT per oferir a totes les administracions públiques catalanes la possibilitat de rebre factures electròniques per part dels seus proveïdors. Aquesta plataforma es va complementar amb el projecte GeFACT destinat a l’Administració de la Generalitat i al seu sector públic i gestionat pel Departament d’Economia i Coneixement.
 
Amb l’acord que s’ha aprovat avui, el Govern aprofita l’experiència i l’estructura pionera d’e.FACT per continuar desplegant l’administració electrònica i donar compliment a la llei estatal. Segons aquesta normativa, l’Estat, les comunitats i les entitats locals han de disposar d’un punt d’entrada de factures electròniques per rebre totes les factures d’entitats, ens i organismes dependents. Aquest punt d’entrada serà l’e.FACT i l’aplicació corporativa GeFACT serà l’eina eficient i compartida de custòdia i distribució electrònica.