• El conseller d’Interior ha clos la jornada de l’European Transport Safetey Council (ETSC) sobre les noves polítiques europees de seguretat viària per a l’assoliment de la visió zero
  • Espadaler ha anunciat també la posada en marxa de l’Observatori de Seguretat viària el 2015 amb l’objectiu d’establir noves sinèrgies de treball compartits amb Europa
  • El director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, ha destacat que el model català de seguretat viària “aposta per la formació des de la Primària fins a la gent gran”
sct
El conseller d’Interior, Ramon Espadaler, ha clos aquest tarda la jornada sobre les noves polítiques europees de trànsit, per a l’assoliment de la visió zero en la sinistralitat viària, organitzada pel Consell Europeu de Seguretat en el Transport (European Transport Safety Council, ETSC) amb la col·laboració del Servei Català de Trànsit (SCT).
 
Espadaler ha exposat els projectes que el Departament d’Interior té la intenció de posar en marxa al llarg del 2015 en compliment del Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020, entre els quals ha destacat la creació d’un segell de qualitat per a les autoescoles de Catalunya: “volem fer un pas més en la qualitat de les autoescoles incidint en la formació i que puguin disposar d’un segell de qualitat que les distingeixi”. El conseller d’Interior ha especificat que les autoescoles que s’hi acullin hauran de complir uns requisits de formació més especialitzada dels professors, programes formatius més complets, incorporació d’elements de seguretat i tecnologia en els vehicles, entre d’altres.      
 
Espadaler també ha anunciat la posada en marxa de l’Observatori de Seguretat viària el 2015 i ha remarcat que “ens ajudarà a establir noves sinèrgies de treball compartit i permetrà l’anàlisi d’experiències que han estat positives per a la seguretat viària tant locals com internacionals” El conseller també ha destacat la necessitat de nodrir-se de totes les iniciatives pel que fa al trànsit i de “transformar en coneixement tota la informació que anem acumulant”.
 
A l’acte European Transport Safety Lecture, que aquest 2014 ha acollit el Departament d’Interior, també ha intervingut el director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, que ha parlat sobre el model de seguretat viària a Catalunya. Isern ha puntualitzat que “el model català de seguretat viària és, sens dubte, el model europeu, i Catalunya i Europa són i han de ser vasos comunicants a l’hora d’aplicar les millors pràctiques”. El director de l’SCT ha afegit que aquest model “aposta per la formació des de la Primària fins a la gent gran, passant per l’àmbit laboral” i que “aquesta educació viària al llarg del cicle vital és determinant per assolir la visió zero”.
 
Durant la jornada, la directora de la Dirección General de Tráfico, Maria Seguí, ha exposat la conferència “La ciència i l’objectivitat en el centre de la política de seguretat viària”. L'acte ha reunit professionals de la seguretat viària, especialistes tècnics i autoritats locals. En l’organització de l’edició d’enguany també hi han participat  MOVING i Fundació MAPFRE.
 
L’ETSC és l’organització internacional (sense ànim de lucre i amb seu a Brussel·les) referent a nivell europeu per avançar de manera conjunta en el compliment dels mandats de la Unió Europea en matèria de seguretat viària. L’SCT, en tant que membre afiliat a l’ETSC, treballa per a una major coordinació europea a favor d’una estratègia comuna en matèria de trànsit.