En relació amb les notícies que recullen diferents mitjans de comunicació arran de l’informe de la Sindicatura de Comptes de Catalunya a l’Institut Català d’Avaluacions Mèdiques (ICAM) pels exercicis 2010-2011, cal aclarir una seguit d’aspectes de les seves conclusions amb l’objectiu de no generar cap malentès en la seva interpretació:
  • L’informe recull quatre observacions de caràcter comptable, deu relatives a la contractació i una sobre la gestió de les despeses de personal
  • Les observacions de caràcter comptable no alteren la imatge fidel de la comptabilitat, s’han recollit i han estat corregides i actualment s’apliquen segons la manera suggerida
  • Respecte les observacions en matèria de contractació, es tracta bàsicament d’incidències de procediment que no afecten a la validesa de l’acte de contractació, la seva adjudicació o al desenvolupament dels contractes. Aquestes pràctiques han estat corregides actualment
  • Respecte a la incidència de gestió de personal, sobre la no inclusió d’un complement salarial a la Relació de Llocs de Treball (RLT), cal aclarir que aquest tipus de complements no sempre surten reflectits expressament en la informació de la RLT però es pot comprovar que l’esmentat complement va ser autoritzat per la Comissió Tècnica de la Funció Pública amb data 5 de maig del 2004.
El Departament de Salut agraeix la tasca de la Sindicatura de Comptes així com la visualització que fa de les incidències detectades en els seus informes de fiscalització, ja que contribueixen a la millora contínua a la que estem obligats com Administració Pública.