• La novetat d’aquesta edició és la categoria de Mobile History Map, projecte pioner per geolocalitzar sobre un mapa interactiu llocs d’interès a prop del centre educatiu

 

Els centres catalans ja poden participar en el Mobile Learning Awards, el concurs que premia les iniciatives educatives a través de dispositius mòbils, i que s’emmarca dins del programa mSchools. Ja està oberta la preinscripció del concurs, que enguany celebra la tercera edició, i que està adreçat a estudiants de centres públics i concertats de Catalunya. Està organitzat per la Fundació Barcelona Mobile World Capital amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona. El principal objectiu del certamen és el de promoure el coneixement i l’ús dels dispositius mòbils en tasques educatives.

 
La novetat en l’edició del concurs d’aquest any és la categoria de Mobile History Map (MHM), que permet la utilització del mòbil per georeferenciar elements patrimonials de Catalunya. El MHM s’ha implantat aquest curs als centres educatius catalans. Amb MHM alumnes, professors i institucions documenten i creen conjuntament continguts sobre el seu entorn mitjançant l'ús de la tecnologia mòbil.
 
Poden participar en el concurs centres i docents que imparteixin infantil, primària, secundària, batxillerat, formació professional, ensenyament d’idiomes, ensenyaments artístics i educació d’adults, segons les categories. El termini de presentació finalitza el proper 9 de febrer. En aquesta edició, hi ha tres tipologies de concursos:
 
·         Mobile History Map: Els centres poden presentar les propostes d'un o de diversos grups, formats per un docent i un equip d’alumnes. Les propostes de cada grup consisteixen en 3 aportacions complertes (text, imatges, vídeo i àudio) i en un mínim de 3 idiomes dels previstos per l’app MHM.
·         Experiències educatives amb dispositius mòbils dins de l’escola: Els professors participants donaran a conèixer la seva experiència amb una presentació multimèdia que descrigui el procés de disseny, desenvolupament i avaluació. És necessari que les propostes siguin inèdites i gestades dins del centre.
·         Micronarracions audiovisuals: Els centres docents donaran a conèixer les seves propostes concretades en una narració que proposi un espot promocional del centre, en format de vídeo, on es visualitzi com es fan servir els dispositius a l’aula. L’ha de desenvolupar un grup de treball format per 1 docent responsable i 5 alumnes.
 
Els guardons dependran del concurs i la categoria que representen però, els premis més destacats són aules robòtiques Lego WeDo Scratch per a 24 alumnes, impressores 3D, un Kano kit, tablets Samsung pels docents i tours guiats pel Mobile World Congress 2015.
 
Per a més informació, es pot consultar el següent enllaç web: http://www.xtec.cat/web/centres/alscentres/premis/mla2015/
 
6 de gener de 2015