El director general de Joventut del Departament de Benestar Social i Família, Toni Reig, acompanyat per l’alcalde de Gandesa i president del Consell Comarcal de la Terra Alta, Carles Luz, ha inaugurat avui l’Oficina Jove d’àmbit comarcal. El nou equipament, ubicat a l’antic Telecentre de la Terra Alta, a Gandesa, agrupa en un sol espai diferents serveis públics i donarà atenció als 1.781 joves d’entre 15 i 29 anys de la comarca.
 
L’Oficina Jove de la Terra Alta ofereix assessorament personalitzat i especialitzat sobre orientació laboral i formació, orientació acadèmica i temes de salut.
 
L’equip professional de l’Oficina Jove està format per una tècnica comarcal de joventut i un altre tècnic que també donarà servei a les diferents poblacions de la comarca. L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres de 9h a 15h i dimarts i dijous de 16.30h a 19h.
 
A més de l’atenció a l’Oficina, els tècnics també donaran a conèixer recursos per a joves als centre educatius de la Terra Alta.
 
L’obertura d’aquest servei ha estat possible gràcies a la col·laboració entre la Direcció General de Joventut del Departament de Benestar Social i Família, el Consell Comarcal de la Terra Alta i l’Ajuntament de Gandesa. És la tercera que s’obre a les Terres de l’Ebre, després de les del Montsià i el Baix Ebre.
 
A l’acte inaugural també hi han assistit el delegat del Govern de la Generalitat a les Terres de l’Ebre i alcalde d’Arnes, Xavier Pallarès, i l’alcalde de Móra la Nova, Ferran Bladé.
 
 
Les Oficines Joves atenen 586.986 usuaris
 
Les Oficines Joves formen part del model d’equipaments i serveis per a la joventut que el Departament de Benestar Social i Família estén arreu del país per afavorir l’emancipació juvenil i la territorialització dels serveis.
 
L’any passat, els 300 Punts d’Informació Juvenil i les 32 Oficines Joves van atendre 586.986 joves, que van fer 945.336 consultes. Les qüestions més demanades pels usuaris van ser les relacionades amb l’oferta formativa i educativa existent a Catalunya, amb un 30,5% del conjunt de les consultes. La cerca d’informació sobre l’educació en el lleure va ser la segona qüestió més sol·licitada, amb un 15,1% del total de consultes, seguida per les qüestions sobre el mercat laboral, amb un 14,3% d’assessoraments realitzats per part dels tècnics d’informació juvenil.
 
L’estadística d’activitat també situa la cultura amb un 11,2% de les consultes, seguida per la salut i esports, amb un 6,4%, l’habitatge (4,6%), el turisme (4,3%), la mobilitat (3,6%), la participació (3,4%), les tecnologies de la informació i la comunicació (3,3%), cohesió social (3,1%), i el medi ambient i consum responsable (0,2%).
 
Pel que fa al perfil dels usuaris, més de la meitat –un 52,6%–, corresponien a menors joves menors de 20 anys, mentre que els compresos entre 21 i 25 anys van fer el 13% de les consultes, seguits dels que tenien de 26 a 29 anys (7,4%), els de 30 a 35 anys (7,5%) i la resta (19,5%). Per sexes, els nois han suposat el 54% de les consultes davant un 46% de les noies. I respecte el nivell d’estudis, un 30% tenia l’ESO, el 22% estudis postobligatoris, el 13,9% estudis universitaris, el 8,8% no tenia estudis, mentre que el 14% no va informar de la seva instrucció formal.
 
Visites a l’Oficina Jove Virtual
 
D’altra banda, des del 2013 hi ha activa l’Oficina Jove Virtual www.oficinajove.cat, que permet accedir a un total de 1.126 recursos i serveis de tots els departaments i institucions destinats a les persones joves.
 
Durant el 2014, aquest web va registrar un total de 42.988 sessions iniciades per 30.503 usuaris que van visitar un total de 118.500 visites.
 
L’Oficina Jove Virtual també està disponible per a dispositius mòbils amb els sistemes operatius iOS, Android i per a Blackberry, i permet la geolocalització de l’usuari per tal de mostrar-li aquells serveis més propers a la seva ubicació.