• El Clúster de la Indústria de l’Automoció de Catalunya i les 7 empreses del sector que participen aquesta setmana a la missió empresarial al Japó s’han reunit amb els fabricants Nissan, Toyota i Denso per potenciar les oportunitats de negoci.
 
  • Comforsa ha anunciat l’obertura d’una oficina comercial al país nipó, un dels mercats amb més alt potencial de creixement per als seus productes de forja avançada i on preveu facturar 3,6M€ al 2015.
 
  • El secretari d'Empresa i Competitivitat, Pere Torres, s’ha reunit amb directius de Nissan per reforçar la confiança en la matriu japonesa i consolidar l’activitat de la firma a Catalunya.
 
Les empreses catalanes del sector auxiliar d'automoció reforcen les seves posicions al mercat japonès, país que és el primer productor mundial englobant tota la fabricació de les empreses nipones arreu del món. Ho fan en el marc de la missió empresarial al Japó i a Corea del Sud que la Generalitat organitza fins al 28 de febrer i que encapçala el secretari d'Empresa i Competitivitat, Pere Torres. També hi participa el president del Clúster de la Indústria de l'Automoció de Catalunya (CIAC), Vicenç Aguilera.
 
A la missió, que és multisectorial i la més gran organitzada per la Generalitat a l'Àsia, hi prenen part 57 empreses i entitats, entre les quals 8 són del sector automoció (Ames, Comforsa, Ficosa, Idiada, MMM, Promaut, Zanini i el CIAC).
 
El sector auto ha mantingut reunions amb alguns dels principals fabricants del Japó com Nissan, Toyota i Denso, amb l'objectiu de potenciar les oportunitats de negoci. En els pròxims dies, la missió empresarial viatjarà a Corea del Sud on hi ha previstes trobades amb Hyundai, Dossan Infracore, Samsung Renault i l’Associació Coreana de Fabricants d’Automoció.
 
De la seva banda, el secretari d'Empresa i Competitivitat, Pere Torres, que encapçala la missió, s’ha reunit aquest dimarts amb directius de Nissan per reforçar la confiança en la matriu japonesa i apostar per consolidar l’activitat de la firma a Catalunya. La consellera delegada d'ACCIÓ, Núria Betriu, ha mantingut reunions de treball amb JETRO (Japan External Trade Organization) i  The Bank of Tokyo- Mitsubishi.
 
Comforsa obre una oficina comercial al Japó

L’empresa catalana Comforsa ha anunciat aquest dimarts la posada en marxa d’una oficina comercial al Japó -la primera de la companyia a l’exterior-, un dels mercats amb més potencial de creixement per als seus productes de forja avançada. Comforsa ha comptat amb el suport de l’Oficina exterior d’ACCIÓ a Tòquio per aquest projecte.
 
Des de Japó, Comforsa cobrirà la seva activitat comercial al mercat asiàtic, amb l’objectiu d’incrementar la quota de penetració dels seus productes de forja. L’any 2014 Comforsa ha facturat al mercat japonès 3,4M€ i preveu arribar als 3,6M€ al 2015. L’empresa ha tancat l’exercici 2014 amb una facturació global de 69,4M€.
 
Eduard Jaklistch, director general de Comforsa, considera que "la tasca que s’ha dut a terme aquests darrers anys per millorar la competitivitat i els estàndards de qualitat ha estat clau per millorar la penetració del nostres productes als mercats asiàtics, especialment en el més avançats com Japó o Corea". Jaklitsch preveu que l’oficina comercial "permetrà donar resposta de forma més efectiva a les oportunitats que obre el mercat asiàtic".
 
 
Implantació de Zanini al Japó
 
Una altra empresa del sector auto que també ha apostat recentment pel implantar-se al mercat japonès és Zanini. La fabricant de components plàstics, especialitzada en embellidors de roda, ha obert al 2014 una oficina a Yokohama que realitza tasques tècniques i comercials entre el grup català i els clients d'origen japonès.
 
L’obertura al Japó també ha comptat amb el suport de l'Oficina exterior d'ACCIÓ a Tòquio i es deu a la importància creixent d'aquest mercat per a Zanini. Al 2014, la facturació dels clients d’origen japonès ha representat un 45,5% per Amèrica del Nord, un 12,9% per Europa i un 2% per Sud-Amèrica. Les previsions per al 2015 són similars per Amèrica del Nord i per Europa i contemplen un creixement fins al 7,8% a Sud-Amèrica.
 
 

2  

Fitxers adjunts

Visita de les empreses catalanes a Nissan

Visita de les empreses catalanes a Nissan
JPG | 4740

 EL director General de Comforsa, Eduard Jaklitsch,  i Keijiro Aso, Area Manager de Comforsa al Japó.

EL director General de Comforsa, Eduard Jaklitsch, i Keijiro Aso, Area Manager de Comforsa al Japó.
JPG | 185