Benestar Social i Família inaugura a Olot l'Oficina Jove de la Garrotxa per donar servei als 8.602 joves de la comarca

L'equipament és el setè d'aquest tipus que es posa en funcionament a les comarques gironines

query_builder   3 març 2015 17:30

event_note Nota de premsa

Benestar Social i Família inaugura a Olot l'Oficina Jove de la Garrotxa per donar servei als 8.602 joves de la comarca

L'equipament és el setè d'aquest tipus que es posa en funcionament a les comarques gironines

El director general de Joventut, Toni Reig, acompanyat pel president del Consell Comarcal de la Garrotxa, Joan Espona, i de l’alcalde d’Olot, Josep Maria Corominas, ha inaugurat aquesta tarda l’Oficina Jove de la Garrotxa. El nou equipament comparteix espai amb el servei de dinamització juvenil ‘L’ideal’ i donarà servei als 8.602 joves d’entre 15 i 29 anys de la comarca.
 
L’Oficina Jove de la Garrotxa oferirà assessorament personalitzat i especialitzat sobre orientació laboral, formació i orientació acadèmica. L’horari d’atenció al públic és els dilluns i els divendres de 10h a 13h i, a les tardes, de dilluns a dissabte de 16h a 20h.
 
L’obertura de d’aquest servei ha estat possible gràcies a la col·laboració entre la Direcció General de Joventut del Departament de Benestar Social i Família, el Consell Comarcal de la Garrotxa i l’Ajuntament d’Olot. És la setena que s’obre a les comarques gironines després de les del Gironès, el Pla de L’Estany, el Ripollès, la Selva, l’Alt Empordà i el Baix Empordà.
 
Les Oficines Joves van atendre el 2014 prop de 600.000 usuaris
 
Les Oficines Joves formen part del model d’equipaments i serveis per a la joventut que el Departament de Benestar Social i Família estén arreu del país per afavorir l’emancipació juvenil i la territorialització dels serveis.
 
Durant el 2014, els 300 Punts d’Informació Juvenil i les 32 Oficines Joves van atendre 586.986 joves, que van fer 945.336 consultes. Les qüestions més demanades pels usuaris van ser les relacionades amb l’oferta formativa i educativa existent a Catalunya, amb un 30,5% del conjunt de les consultes. La cerca d’informació i assessorament sobre l’educació en el lleure va ser la segona qüestió més sol·licitada, amb un 15% del total de consultes, seguida per les qüestions sobre el mercat laboral, amb un 14,3%.
 
A continuació se situen les consultes en l’àmbit de la cultura amb un 11,2%, seguida per la salut i esports (6,4%), l’habitatge (4,6%), el turisme (4,3%), la mobilitat (3,6%), la participació (3,4%), les tecnologies de la informació i la comunicació (3,3%), cohesió social (3,1%), i el medi ambient i consum responsable (0,2%).
 
El perfil d’usuari dels Punts d’Informació Juvenil i les Oficines Joves el 2014 correspon a un noi de 20 anys o menys amb l’Educació Secundària acabada. Per sexes, els nois han suposat el 54% de les consultes davant un 46% de les noies.
 
Visites a l’Oficina Jove Virtual
 
D’altra banda, des del 2013 hi ha activa l’Oficina Jove Virtual www.oficinajove.cat, que permet accedir a un total de 1.126 recursos i serveis de tots els departaments i institucions destinats a les persones joves. L’any passat van utilitzar aquest servei 30.503 persones.
 
L’Oficina Jove Virtual també està disponible per a dispositius mòbils amb els sistemes operatius iOS, Android i per a Blackberry, i permet la geolocalització de l’usuari per tal de mostrar-li aquells serveis més propers a la seva ubicació.
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined