La Mostra d'Igualada, mercat estratègic, aposta pel públic juvenil

query_builder   11 març 2015 14:32

event_note Nota de premsa

La Mostra d'Igualada, mercat estratègic, aposta pel públic juvenil

  • La Mostra d’Igualada, mercat estratègic del Departament de Cultura, aposta pel públic juvenil
  • Pep Farrés i Sílvia Lorente són al capdavant de la 26a edició, que reforça l’oferta d’espectacles per a joves de 12 a 16 anys
  • La fira de teatre infantil i juvenil programa enguany 64 companyies, amb 22 estrenes i més de 100 representacions
  • Tortell Poltrona, primer padrí de La Mostra d’Igualada
Presentació La Mostra Igualada
La Mostra d’Igualada – Fira de teatre infantil i juvenil, mercat estratègic del Departament de Cultura, aposta pel públic juvenil en la seva edició número 26. Del 16 al 19 d’abril, Igualada tornarà a convertir-se en un gran escenari per aco­llir les millors arts escèniques per a tots els públics.
 
El conseller de Cultura, Ferran Mascarell, ha destacat que des del Departament de Cultura “hi posem intenció, perquè considerem que és un mercat important, públic, recursos i una realitat que és convertir Igualada en referent cultural”. Mascarell també ha apuntat que la nova direcció de La Mostra està fent “una proposta interessant de la qual al final en sortirà més públic assistent i més internacionalització”.
 
La nova edició de La Mostra d’Igualada arriba amb una nova direcció, a càrrec de l’actor igualadí Pep Farrés i la productora Sílvia Lorente, i una nova aposta ar­tística: augmentar i millorar l’oferta d’espectacles destinada exclusivament al públic juvenil (entre 12 i 16 anys).
 
Enguany hi haurà un total de 117 representacions de tots els gèneres escènics, tant a sala com a carrer. Més d’un centenar de funcions que corresponen a 64 espectacles, distribuïts en 4 itineraris diferents en funció de l’edat dels espectadors. 12 espectacles estan especialment programats per a joves. Hi haurà 22 estrenes, 15 d’absolutes i 7 a Catalunya.
 
La Mostra es fixa enguany l’objectiu de convertir-se més en un mercat de compra venda d’espectacles i explotar, així, la part professional. En aquest sentit s’aposta també per la seva internacionalització i per la recuperació del mercat estatal de teatre familiar. Hi haurà un punt de trobada del sector professio­nal, un espai de negoci i intercanvi (La Llotja) i s’organitzaran un conjunt d’activitats dirigides al sector, per tal de dinamitzar-lo i impulsar-lo.
 
Com a novetat, La Mostra d’Igualada estrena la figura del padrí. El popu­lar i mític pallasso català Tortell Poltrona assumirà el paper de mestre de cerimò­nies d’una fira que vol vincular l’esdeveniment a grans artistes del panorama cultural català i reconèixer la seva tasca en el món de la infància.
 
La Mostra d’Igualada és el mercat de referència de les arts escèniques per a tots els públics de Catalunya. Un gran aparador dels millors espectacles catalans per a públic infantil i jove. La Mostra està organitzada pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament d’Igualada.
 
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined