· Es tracta d’agrupacions voluntàries d’empreses i agents del sistema d’R+D i innovació català que crearan nous productes i serveis d’acord amb l’Estratègia per a l’especialització intel·ligent RIS3CAT.
· Fins al 2020, es destinaran 72 milions dels Fons FEDER que serviran per a mobilitzar, en conjunt, més del doble d'aquesta quantitat amb aportacions d'empreses privades i d'altres fonts.
· El Departament d’Empresa i Ocupació, a través d’ACCIÓ, ha aprovat una resolució per dinamitzar i estructurar les potencials Comunitats RIS3CAT, que quedaran constituïdes a finals d’any després d'un procés competitiu de valoració dels seus projectes d'innovació
· Fins al 2020, es destinaran 72 milions dels Fons FEDER que serviran per a mobilitzar, en conjunt, més del doble d'aquesta quantitat amb aportacions d'empreses privades i d'altres fonts.
· El Departament d’Empresa i Ocupació, a través d’ACCIÓ, ha aprovat una resolució per dinamitzar i estructurar les potencials Comunitats RIS3CAT, que quedaran constituïdes a finals d’any després d'un procés competitiu de valoració dels seus projectes d'innovació
La Generalitat de Catalunya ha posat en marxa les Comunitats RIS3CAT, una estratègia pionera a Europa que transformarà el teixit empresarial català fins al 2020. Es tracta de la concreció pràctica de l’Estratègia per a l’especialització intel·ligent RIS3CAT, aprovada l’any passat pel Govern català d’acord amb les directius marcades per la Unió Europea amb l’Estratègia Europa 2020.
Les Comunitats RIS3CAT són agrupacions voluntàries d’empreses i agents del sistema d’R+D i innovació català. Fins al 2020, mitjançant projectes de 3 anys de durada destinats a desenvolupar nous productes i serveis d’acord amb els reptes plantejats per l’estratègia RIS3CAT. A aquesta iniciativa es destinaran 72 milions dels Fons FEDER que serviran per a mobilitzar, en conjunt, més del doble d'aquesta quantitat amb aportacions d'empreses privades i d'altres fonts. La iniciativa forma part dels 10 grans projectes estratègics del Govern de la Generalitat de Catalunya.
Cada comunitat estarà formada per un mínim de vuit membres, quatre dels quals, com a mínim, hauran de ser empreses. Els altres seran centres tecnològics, de recerca, universitats o hospitals. Es preveu que hi haurà unes 15 comunitats, que es crearan d’acord amb els set àmbits sectorials líders en què Catalunya té avantatges competitius: Alimentació; Química, energia i recursos; Sistemes industrials; Indústries relacionades amb la mobilitat sostenible; Indústries basades en el disseny; Indústries de la salut i Indústries culturals i basades en l’experiència.
Amb l’objectiu que a finals d’any quedin constituïdes i comencin els seus plans d’actuacions, el Departament d’Empresa i Ocupació, a través d’ACCIÓ, ha aprovat una resolució per atorgar ajuts a entitats coordinadores per a dinamitzar les potencials comunitats.
Relació de beneficiaris
Empresa Sol·licitant
|
Títol Projecte
|
FUNDACIO BARCELONA MEDIA
|
Innovació en el desenvolupament de nous formats de producte cultural
|
IDIADA AUTOMOTIVE TECHNOLOGY SA
|
Dinamització i estructuració de la comunitat ris3cat: mobilitat sostenible
|
FUNDACIO CTM CENTRE TECNOLOGIC
|
Dinamització i estructuració de la potencial comunitat ris3cat aigua
|
BIOCAT LA FUNDACIO BIOREGIO DE CATALUNYA
|
Proposta de comunitat ris3cat d'innovació en salut
|
INSTITUT DE RECERCA I TECNOLOGIA AGROALIMENTARIA
|
Dinamització i estructuració d'una comunitat ris3cat en l'àmbit de l'alimentació
|
FUNDACIO INSTITUT DE RECERCA EN ENERGIA DE CATALUNYA IREC
|
Potencial comunitat ris3cat energia
|
FUNDACIO PRIVADA ASCAMM
|
Comunitat ris3cat de fabricació avançada dins l'àmbit de sistemes industrials
|
TURISME DE BARCELONA
|
Comunitat ris3cat en turisme
|
AGRUPACIO CATALANA DEL TEXTIL I DE LA MODA
|
Dinamització i estructuració de la comunitat ris3cat disseny: moda-hàbitat
|
FUNDACIO CENTRE TECNOLOGIC DE LA QUIMICA DE CATALUNYA
|
Comunitat ris3cat química
|
UNIVERSITAT DE BARCELONA
|
Comunitat ris3 cat de gastronomia
|
UNIVERSITAT DE LLEIDA
|
Comunitat de tecnologia de la producció agroalimentària
|
ASSOCIACIO CATALANA CLUSTER DE LA INDUSTRIA DE L'ESPORT
|
Comunitat ris3cat en esport i activitat física
|