• El dragatge ha de mantenir i ampliar la zona on maniobren les embarcacions abans d’entrar o sortir al canal d’accés de la dàrsena comercial, amb l’objectiu de millorar l’operativa dels vaixells
  • L’actuació, amb una inversió de 202.000 euros i un termini d’execució d’un mes, permetrà l’arribada de vaixells de major eslora i impulsarà  els sectors comercial i de creuers
Ports de la Generalitat
L’actuació iniciada avui per Ports de la Generalitat amplia la funcionalitat del port de Sant Carles de la Ràpita i millora l’operativa dels vaixells per accedir a les instal·lacions comercials. Les obres permetran ampliar l’espai de maniobrabilitat dels vaixells i fer-ne el manteniment. Condicions tècniques que donaran un valor afegit al port, facilitaran l’arribada de vaixells de major eslora, potenciaran  les activitats comercial i de creuers i dinamitzaran econòmicament el port rapitenc i la seva àrea d’influència.
 
Amb el dragatge es donarà accés a mercants i creuers d’eslores superiors als 120 ó 130 metres. Pel que fa a profunditat, es manté el mateix calat de 7 metres tant a la zona de maniobrabilitat com en el canal d’accés al moll Comercial.
 
El projecte preveu dragar un volum de 55.000 metres cúbics de sorra que es dipositarà en un abocador marítim autoritzat, situat a 4,5 milles de la costa, on ja es va dipositar l’any passat el material dragat del port industrial d’Alcanar.
 
Les obres tenen un cost de 202.000 euros, import inclòs en el Pla d’inversions 2014-2017 de Ports de la Generalitat, i un termini d’execució d’un mes. El Pla compta amb una inversió publicoprivada de 95 MEUR distribuïts entre les 26 instal·lacions que l’Administració portuària gestiona al llarg de la costa catalana, des de Llançà fins a les Cases d’Alcanar.
 
Els objectius estratègics del Pla són optimitzar les instal·lacions portuàries, modernitzar les infraestructures, millorar els serveis, integrar els ports en els seus municipis i fomentar la sostenibilitat. Amb tot, aquest Pla d’inversions potencia el paper dels ports com a dinamitzadors econòmics del conjunt del territori.
 
 
19 de març de 2015

2  

Imatges

Zona a dragar

Zona a dragar 467

Port de Sant Carles de la Ràpita

Port de Sant Carles de la Ràpita 1375

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 151