14 arxius de l'Alt Camp s'han sumat al projecte d'implantació de sistemes de gestió documental i arxiu a l'administració local de l'Alt Camp

query_builder   20 març 2015 10:53

event_note Nota de premsa

14 arxius de l'Alt Camp s'han sumat al projecte d'implantació de sistemes de gestió documental i arxiu a l'administració local de l'Alt Camp

  • Dels 14 municipis, 13 són de menys de 1.000 habitants i un de 2.385
  • El sistema d’arxius que gestiona el Departament de Cultura arriba a 9.562 ciutadans, controla més de 21.000 expedients i 3.300 capses d’arxiu
Convenis 14 ajuntaments Alt Camp
14 arxius de la comarca de l’Alt Camp s’han sumat, des del 2012, al projecte d’implantació de sistemes de gestió documental i arxiu a l’administració local de l’Alt Camp. Adherint-se al sistema gaudiran de personal qualificat i recursos econòmics gràcies a la col·laboració de totes les administracions presents al territori: el Departament de Cultura a través de l’Arxiu Comarcal, el Consell Comarcal, els ajuntaments i la Diputació de Tarragona.
 
Els 14 ajuntaments que han signat els convenis de col·laboració són: Aiguamúrcia, Alió, Bràfim, Figuerola del Camp, el Milà, Mont-ral, Nulles, el Pla de Santa Maria, el Pont d’Armentera, Puigpelat, Querol, la Riba, el Rourell i Vilabella. Alhora aquestes institucions també han presentat les mocions aprovades pels plens adherint-se a la Declaració Universal dels Arxius.
 
Ha finalitzat, així, la primera fase del projecte, que s’ha adreçat a aquells ajuntaments que tenen signat un conveni amb el Departament de Cultura i han dipositat el seu fons documental a l’Arxiu Comarcal de l’Alt Camp i es posen les bases per adreçar-se a la resta de municipis de la comarca. L’objectiu era que ajuntaments mitjans i petits, 13 dels quals menors de 1.000 habitants (el més petit de 175) i un de 2.385, amb insuficiència de mitjans tècnics i materials, poguessin assolir el que estableix la Llei 10/2001, 13 de juliol, d’arxius i documents, en matèria de gestió documental.
 
Actualment el sistema d’arxius que gestiona el Departament de Cultura arriba a 9.562 ciutadans, controla més de 21.000 expedients i 3.300 capses d’arxiu, i ha permès millorar l’eficiència i la transparència de l’Administració. S’està treballant també amb l’Administració Oberta de Catalunya per automatitzar la transferència de documentació electrònica a iArxiu.
 
L’acte de signatura ha coincidit amb la jornada sobre “Implantació de sistemes de gestió documental i arxiu a l’administració local de l’Alt Camp: resultats i propostes de futur”. La jornada es va dirigir al personal municipal implicat amb una assistència d’uns 20 participants d’aquests ajuntaments.
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined