• La supressió de la Comissió Executiva del Consorci Mercat de les Flors i la reducció del nombre de vocals són algunes de les modificacions estatutàries amb l’objectiu de racionalitzar la seva estructura i funcionament
El Govern ha aprovat els nous Estatuts del consorci Mercat de les Flors. Amb l’aprovació d’aquest acord s’adeqüen els Estatuts del Consorci a les darreres modificacions legals sobre règim jurídic dels consorcis i millora el funcionament de l’entitat.
 
Les modificacions estatutàries contemplen la supressió de la Comissió Executiva, les funcions de la qual passen a ser assumides pel Consell General i per la direcció; s’atribueixen més funcions a la Presidència del Consorci i la seva adscripció a l’Ajuntament de Barcelona en el marc de la seva funció municipal o territorial. En coherència amb això es preveu un increment del percentatge d’aportació econòmica de l’Ajuntament de Barcelona al pressupost del Consorci, que passa a disposar de la majoria de representants al Consell General.
 
L’objectiu del Consorci Mercat de les Flors és gestionar aquest equipament de la manera més eficient i situar-lo en l’escena internacional d’espais dedicats a les arts escèniques.
 
Organització i administració
L’organització i administració del Consorci Mercat de les Flors, amb la modificació estatutària, passa a ser la següent:
 
-       Presidència: alcalde o alcaldessa de Barcelona o regidor/a en qui delegui.
-       Vicepresidència: conseller/a de Cultura o persona en qui delegui.
-       Consell General
-       Direcció
 
El Consell General queda integrat per la Presidència, la Vicepresidència, tres vocalies nomenades per l’Ajuntament de Barcelona i dues nomenades pel Departament de Cultura.
 
Les aportacions ordinàries corrents de les administracions consorciades són del 60% per l’Ajuntament de Barcelona i del 40 % per la Generalitat de Catalunya.