• El Pla vol situar les empreses culturals i creatives catalanes en primera línia de la innovació, la tecnologia i el món digital; millorar la competitivitat i l'ocupació mitjançant l'impuls de les TIC, i connectar el coneixement dels productors culturals amb les possibilitats que ofereix l'economia digital
  • Conseller Mascarell: “Sónar+D és un esdeveniment global sobre processos creatius que ens permet engrandir la capacitat innovadora de les empreses creatives catalanes”
  • Els dies 18, 19 i 20 de juny, Sónar+D, que enguany celebra la seva tercera edició, reunirà a Barcelona als protagonistes que lideren els processos d'innovació creativa més rellevants dels sectors de la música, l'audiovisual, la interactivitat, el disseny, la formació i la comunicació
  • Aquest any Sónar+D compta amb la participació de 4.000 professionals i prop de 2.000 empreses procedents de 60 països
Sónar+D
El Departament de Cultura i Sónar+D treballaran junts per tal de desplegar el Pla de Cultura Digital de Catalunya per a les empreses creatives catalanes, presentat pel Departament de Cultura fa un any.
 
A partir d’aquesta edició de Sónar+D, els objectius d’aquest pla i els de l’esdeveniment conflueixen per aconseguir uns objectius comuns: situar les empreses culturals i creatives catalanes en primera línia de la innovació, la tecnologia i el món digital; millorar la competitivitat i l'ocupació mitjançant l'impuls de les TIC i on les indústries culturals i creatives són un dels projectes tractors, i connectar el coneixement i l'experiència dels productors culturals amb les possibilitats que ofereix l'economia digital, afavorint la creació de xarxes de transferència de coneixement entre creadors, empreses i professionals.
 
Sónar+D concentra els creadors i les indústries culturals del país i les connecta amb empreses culturals i tecnològiques vingudes d'arreu del món. Aquesta connexió genera activitat econòmica, creativitat i talent. La col·laboració del Departament de Cultura i Sónar+D té com a principal objectiu posar en contacte aquestes empreses, iniciatives i persones amb les xarxes de professionals, tant dels àmbits culturals com tecnològics i afavorir la transmissió de coneixement, la generació d'activitat i la projecció exterior del talent. Per aconseguir dur a terme el màxim d’activitats possibles lligades a aquests objectius, la relació entre ambdues institucions no acabarà el mes de juny, sinó que durant tot l’any es duran a terme accions, formacions i activitats vinculades al desplegament progressiu del Pla de Cultura Digital.
 
El conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Ferran Mascarell, ha ressaltat que Sónar+D “és un esdeveniment global sobre processos creatius que ens permet engrandir la capacitat innovadora de les empreses creatives catalanes”. Mascarell ha destacat que “en el món creatiu han passat dues coses substancials en les darreres dècades: s'ha fet global i s'ha fet digital. Teníem el repte de donar resposta a aquestes dues transformacions. Per a nosaltres Sonar+D és una plataforma necessària i per això col·laborarem de manera estreta”.
 
L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, per la seva banda, ha apuntat que Sónar+D “és una excel·lent plataforma pel contacte d'artistes, inversors, indústries creatives i universitats”.
 
 
Sónar+D
 
Els dies 18, 19 i 20 de juny, Sónar+D reunirà a Barcelona als protagonistes que lideren els processos d'innovació creativa més rellevants dels sectors de la música, l'audiovisual, la interactivitat, el disseny, la formació i la comunicació.Aquest any Sónar+D comptarà amb una participació estimada de 4.000 professionals i prop de 2.000 empreses procedents de 60 països.
 
L'edició d’enguany de Sónar+D s'estructura en quatre àrees: Exhibition, Congress, Networking i Live Performance, que combinaran espais expositius, auditoris per workshops i conferències i les zones de demostració de productes, experimentació en viu i networking, a més dels diferents shows en viu i instal·lacions new media repartits pel festival. Bona part de les activitats seran d'accés només per a professionals acreditats i d’altres estaran obertes al públic.

Per millorar l'experiència dels assistents, Sónar+D creix i es trasllada al Pavelló 4 de Fira Montjuïc, un espai en forma d'espiral que recull l'esperit d'interacció i networking propi de l'esdeveniment. A més amplia el seu horari, avançant-se a les 10:00 del matí –dues hores abans del començament de Sónar de Dia– i s'estén fins a les 20:00 h. Amb aquest canvi, Sónar reafirma el seu caràcter pioner en la reinvenció de l'ús dels espais i equipaments públics.

Entre els protagonistes del programa d'aquest any destaquen Kickstarter, Vimeo, Pinterest, littleBits o Arduino. La seva participació a Sónar+D s'articula en diverses activitats que exposaran en primera persona el seu model d'actuació, les claus del seu èxit i els seus potencials de creixement, a més d'impartir diversos workshops i classes magistrals.