• En el marc de la  inauguració de la jornada anual de l’Escola de Comerç i Distribució (ESCODI), enguany dedicada a la gestió de clients, el conseller ha advertit dels riscos d’apostar per l’economia low cost: “perquè un país que actua excessivament cap a una economia low cost, pot acabar tenint salaris low cost”
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha demanat avui al sector comercial  “pensar en gran i guanyar dimensió, perquè en un món tan obert necessitem tenir major gruix per no caure temptats per les tensions del mercat global”. El conseller ho ha dit durant la inauguració de la jornada anual d’ESCODI, que reuneix avui al CosmoCaixa a més de dos-cents empresaris i acadèmics del sector de la distribució i el retail.
 
Segons el conseller “pensar en gran no només vol dir ser el més fort sinó el més intens, i compartir estratègies que reforcin la marca que avui juga a favor: la marca de país i de ciutat –Catalunya, Barcelona–. “Si no som capaços de guanyar dimensió –ha dit– tenim el risc d’acabar sent un país de franquícies”.  En aquest sentit, ha animat als empresaris a defensar el model comercial “d’una manera tranquil•la i sense complexes”i, a “estructurar els negocis amb elements de singularitat i identitat”.
 
En un altre ordre de coses, i des d’una perspectiva del consum, el conseller també ha volgut traslladar als assistents la importància, com a ciutadans, d’apostar per una economia de qualitat i d’alt valor afegit. Pel conseller, “un país que actua des d’una perspectiva de consum excessivament basat en el low cost, pot acabar tenint salaris low cost”. “Si no som capaços d’apostar per una economia diversificada i tenir valor afegit de qualitat – ha afegit– no podrem tenir els serveis públics que som capaços de generar nosaltres mateixos amb el nostre esforç”.
 
 

1  

Fitxers adjunts

El conseller Puig a la inauguració de la jornada anual d'Escodi

El conseller Puig a la inauguració de la jornada anual d'Escodi
JPG | 102