
Avui, a la seu dels Serveis Territorials del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM) a Lleida, s’ha realitzat la segona jornada de broqueratge sobre com l’eficiència energètica pot reduir el consum energètic de les Comunitats de Regants. Aquestes jornades han estat organitzades conjuntament pel DAAM i l’Institut Català d’Energia, per a promoure la implantació de projectes d’eficiència energètica a les Comunitats de Regants, considerant la vessant de la reducció de costos i el possible finançament de la renovació d’equips i la millora de la gestió energètica.
La primera jornada va tenir lloc el 26 de febrer de 2015 a Móra la Nova, dirigida a les Comunitats de Regants de la zona de Tarragona i Terres de l’Ebre, i va comptar amb la participació de 12 Comunitats de Regants i 8 Empreses de Serveis Energètics. La segona jornada organitzada a Lleida i dirigida a les Comunitats de Regants de la zona de Lleida i l’Alt Pirineu, s’ha comptat amb al presència de 13 Comunitats de Regants i 5 Empreses de Serveis Energètics.
La sistemàtica d’aquestes jornades consisteix en un torn d’entrevistes entre els responsables d’una Comunitat de Regants i els responsables d’una Empresa de Serveis Energètics, on, en un espai de temps determinant prèviament, s’intercanvien, per una part, el disseny actual de les seves instal·lacions, i per la part de les empreses se’ls facilita informació i assessorament individualitzat per cada una d’elles. Amb aquesta sistemàtica s’aconsegueix que en un espai limitat de temps, els responsables d’una Comunitat de Regants puguin escoltar i valorar diferents alternatives per la seva casuística.
En les dues jornades la valoració ha estat molt positiva pel contacte aconseguit en un espai de temps reduït. Posteriorment es valorarà quants d’aquests contactes han seguit endavant i quin estalvi i benefici s’ha obtingut. Per part de les Comunitat de Regants pot suposar un benefici en l’estalvi del consum energètic, I pel cas de les Empreses de Serveis Energètics, pot suposar nous possibles clients, ja que poden adaptar les ofertes a les casuístiques del sector.