MOOCs

Jofre destaca que l'objectiu és arribar a 100 cursos amb un total de 2 milions d'inscrits

L'oferta de MOOCs de les universitats catalanes es consolida amb la posada en marxa de la plataforma conjunta UCATx

El director general d'Universitats destaca els bons resultats dels primers 14 cursos en línia gratuïts

query_builder   19 maig 2015 12:17

event_note Nota de premsa

Jofre destaca que l'objectiu és arribar a 100 cursos amb un total de 2 milions d'inscrits

L'oferta de MOOCs de les universitats catalanes es consolida amb la posada en marxa de la plataforma conjunta UCATx

El director general d'Universitats destaca els bons resultats dels primers 14 cursos en línia gratuïts

DGU a la UAB parlant dels MOOCs
L'oferta de cursos en línia oberts i massius, coneguts per les seves sigles en anglès com MOOCs (Massive Open Online Courses), que ofereix el sistema universitari català s'ha consolidat amb la posada en marxa de la plataforma conjunta UCATx, que aplega els MOOCs ja en marxa (http://ucatx.cat/). Així ho ha subratllat avui el director general d'Universitats, Lluís Jofre, durant la inauguració de la jornada Hacking the CAT MOOCs'15 en què s'ha presentat la plataforma.
 
Jofre ha destacat que després de l'èxit de les dues convocatòries d'ajuts per impulsar cursos MOOCs -gestionades per l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR)-, "ara és el moment de potenciar la plataforma UCATx per avançar en l'impuls d'un programa de nivell de sistema universitari català". En aquest sentit, el director general d’Universitats ha subratllat que “l’objectiu és arribar a 100 cursos amb un total de 2 milions d'inscrits”.
 
El director general d'Universitats ha aprofitat la jornada per fer balanç dels primers 14 MOOCs oferts concretament per 9 universitats catalanes. Jofre ha assenyalat "la varietat de la temàtica" com una de les principals característiques, així com l'ús de recursos docents avançats i l'orientació cap a interessos molt específics i un públic molt ben identificat.
 
Pel que fa als participants, Jofre ha explicat que el nivell educatiu és "molt alt" amb un 68% d'inscrits amb titulació de grau i màster mentre que un altre 15% són doctors. Així mateix, els participants procedeixen de 113 països diferents.
 
En opinió de Jofre, "els MOOCs marquen una realitat nova de la qual podem aprendre molt". En aquest sentit, ha posat com a exemple d'aquesta nova realitat el curs d'Egiptologia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) -del qual s'han impartit dues edicions- en què el nombre d'inscrits ha superat el nombre d'estudiants presencials matriculats en totes les titulacions al campus.
 
Tot i que el director general d'Universitats ha afirmat que cal continuar consolidant els objectius definits pel Govern en l'àmbit dels MOOCs, també ha destacat que Catalunya comparteix ja alguns indicadors amb ofertes tan prestigioses com les de la Universitat de Harvard i el MIT de Massachusetts. Exemple d'això seria el percentatge de participants que demana la certificació del curs i que se situa en una mitjana del 14%. "Una altra característica coincident és el creixement continuat del nombre d'estudiants inscrits en les diferents edicions del mateix MOOC" ha afegit Lluís Jofre.
 
Els objectius que el Govern es va marcar, a través de la Secretaria d'Universitats i Recerca, són:
 
·         Articular una oferta de MOOCs del sistema universitari català, amb orientació internacional.
·         Impulsar noves fórmules docents per enriquir els formats d'aprenentatge en línia.
·         Crear unitats de suport a les universitats per al disseny de continguts digitals i cursos.
 
De cara al futur, i tal com auguren les tendències internacionals, el director general d'Universitats ha apuntat que s'hauran de fer ofertes conjuntes de MOOCs amb universitats estrangeres.

3  

Fitxers adjunts

Nota MOOCs

Nota MOOCs
PDF | 56

Foto DGU

Foto DGU
JPG | 314

Foto Web UCATx

Foto Web UCATx
JPG | 265

undefined
undefined
undefined
undefined