El Govern fa un balanç molt satisfactori dels primers 2 anys del Consell Consultiu de Pacients, que ha permès als usuaris participar en les polítiques de salut

El Govern fa un balanç molt satisfactori dels primers 2 anys del Consell Consultiu de Pacients, que ha permès als usuaris participar en les polítiques de salut

query_builder   19 maig 2015 13:41

event_note Nota de premsa

El Govern fa un balanç molt satisfactori dels primers 2 anys del Consell Consultiu de Pacients, que ha permès als usuaris participar en les polítiques de salut

 
  • Gairebé 300 entitats de pacients s’han adherit al Consell, un òrgan assessor pioner a l’Estat que el Departament de Salut va crear el 2012 per donar veu directa als pacients
 
  • S’ha donat resposta a peticions històriques dels usuaris, com ara la Targeta Sanitària Individual del CatSalut en Braille o la targeta Cuida’m, d’atenció a les persones més vulnerables
 
El Govern ha fet un balanç molt satisfactori dels 2 primers anys de treball del Consell Consultiu de Pacients de Catalunya (CCPC), un òrgan assessor pioner a l’Estat que el Departament de Salut va crear l’octubre de 2012 per donar veu directa als pacients sobre les polítiques públiques de salut a Catalunya. Segons l’informe presentat al Consell Executiu, gairebé 300 entitats de pacients que representen més de 250.000 persones s’han adherit al Consell, una iniciativa que ha situat els usuaris al centre del sistema de salut.
 
Per encàrrec del Govern, les entitats de pacients i el Departament de Salut han treballat conjuntament en el disseny i la implementació d’un pla de participació del pacient al sistema sanitari públic de Catalunya. Aquest full de ruta inclou les accions per dinamitzar la participació dels pacients en l’elaboració de les polítiques sanitàries i les mesures necessàries perquè la ciutadania es responsabilitzi més de la seva salut i de l’ús adequat dels recursos sanitaris. Així, des de 2012 el Consell ha donat resposta a peticions històriques dels pacients, com ara la Targeta Sanitària Individual del CatSalut en llenguatge Braille, que millora l’accessibilitat de les persones; la Targeta Cuida’m, d’atenció a les persones més vulnerables, o la normalització de la donació de sang dels pacients amb hemocromatosi.
 
El Consell també ha donat visibilitat a malalties com per exemple la fibromiàlgia i la síndrome de fatiga crònica i ha donat resposta a necessitats específiques de pacients, amb projectes com el No puc esperar, un exemple d’aliança entre pacients, entitats, professionals, societats científiques i societat civil, per sensibilitzar els ciutadans sobre les malalties inflamatòries intestinals. Actualment té en marxa projectes, com ara l’enquesta “Els pacients i les TIC en la cura de la seva salut”, per identificar l’ús i les necessitats dels usuaris en aquest àmbit i potenciar l’ús de les tecnologies accessibles i útils.
 
El caràcter innovador del Consell, pel colideratge entre pacients i Administració, l’ha convertit en un referent en l’àmbit internacional que s’ha presentat recentment al Parlament europeu.
 
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined