· Fashion Pills, Fit and Sit, Kloz, La Más Mona, Lynber, Made in Me, Mencanta, Styla, Stylesage, i Uniqbrow són els 10 projectes empresarials que participaran el proper 1 de juliol en la fase final del 080 Fashion Investor Day, en el marc del 080.
· Un total de 48 projectes s’han presentat a la convocatòria de la 1a edició del 080 Fashion Investor Day. La majoria de les startups són catalanes o procedents de la resta de l’Estat. També s’han presentat empreses d’arreu del món, de països com EUA, França, Itàlia, Regne Unit, Perú, Alemanya, Colòmbia o Puerto Rico.
· Pel que fa la passarel·la 080, a banda de poder seguir-la a través del 080 TV Channel, en la present edició TV3 oferiran en streaming les desfilades dels dissenyadors i marques del certamen.
Els 10 finalistes seleccionats en la 1a edició del Fòrum d’Inversió Internacional de la Indústria de la moda —el 080 Fashion Investor Day— són projectes empresarials de base tecnològica amb propostes experiencials, personalitzables i orientades a nínxols de mercat específics. Aquestes 10 startups han estat les escollides d’entre les 48 sol·licituds presentades per participar en la fase final que tindrà lloc el proper dimecres, 1 de juliol en el marc del 080 Barcelona Fashion.
El 080 i la xarxa d’Inversors Seed&Click organitzen aquest fòrum d’inversió amb l’objectiu de donar suport i potenciar iniciatives emprenedores, incubar projectes nous de la indústria de la moda i constituir un ecosistema a Barcelona enfocat a l’àmbit internacional. Aquesta acció aposta pel foment de la indústria 4.0 (indústria intel·ligent), projectes empresarials de base tecnològica amb aplicació o vinculats al sector de la moda.
Els 10 projectes empresarials finalistes són:
è Fashion Pills (Barcelona) és el site dedicat a les fashionistes que naveguen a la recerca d'un concepte diferent de botiga online. http://www.fashion-pills.com
è Fit and Sit (Mataró) Prêt à porter per a les persones en cadires de rodes. Un Ecommerce especialitzat en productes multifuncionals, ajudant a vestir més de 11 milions de persones. http://www.fitandsit.es
è Kloz (Barcelona) Aplicació mòbil de moda que revoluciona la manera de comprar la roba en línia creant una experiència divertida, simple i personalitzable. Descobreix, comparteix i compra. http://www.klozapp.com
è La Más Mona (Madrid) El Airbnb de la moda. Lloga l'últim dels teus dissenyadors favorits des de tan sols 40 € i guanya diners llogant el teu armari a la nostra plataforma. http://lamasmona.com
è Lynber (Bilbao) Marca de Moda dedicada al disseny, la fabricació i la comercialització de peces de vestir PERSONALITZABLES per a la dona. 1 Disseny = Milions de Possibilitats. http://www.lynber.com
è Made in Me (Madrid): Comercialitza calçat femení d'alta gamma, fet a mà un a un per artesans espanyols, convertint als seus clientes en dissenyadores de les seves pròpies sabates. http://www.madeinmeshoes.com
è Mencanta (Madrid): Mencanta és el "Tinder for Fashion": la teva personal shopper a la butxaca. http://www.mencanta.mobi
è Styla (Berlin) Styla permet a les empreses presentar el seu contingut fàcilment i ràpidament amb impressionants dissenys de lifestyle-magazine i que els consumidors poden comprar directament. http://www.styla.com
è StyleSage(Madrid) StyleSage lliurament idees basades en dades per ajudar les marques de moda i als minoristes a maximitzar les seves vendes i optimitzar el marxandatge i la planificació. http://www.stylesage.co
è Uniqbrow(Barcelona) Les primeres ulleres de sol que es poden intercanviar els mateixos lents en diversos estils de marc. http://uniqbrow.com
Un total de 48 projectes s’han presentat a la convocatòria de la 1a edició del 080 Fashion Investor Day. La majoria de les startups són catalanes o procedents de la resta de l’Estat. També s’han presentat empreses d’arreu del món, de països com EUA, França, Itàlia, Regne Unit, Perú, Alemanya, Colòmbia o Puerto Rico.
La fase final, l’1 de juliol: 080 Fashion Investor Day
A banda del finançament que els projectes puguin aconseguir en el marc del Fòrum d’Inversió, un jurat d’experts atorgarà a un dels 10 finalistes un premi valorat en 150.000 euros. Els 10 finalistes presentaran els seus projectes en format elevator pitch (un màxim de 5 minuts de durada) l’1 de juliol, davant del jurat, d’inversors i resta de participants en el fòrum d’inversió. El guanyador del "Best Business Project 080 Investor Day 2015" guanyarà un premi consistent en:
è Per part de de l’agència de creativitat Mc Cann, una campanya de publicitat valorada en 40.000 euros. Aquesta campanya inclourà la definició de l’estratègia de comunicació i el desenvolupament del concepte creatiu i “claim” de la marca.
è Per part del bufet d’advocats internacional Baker & McKenzie, un pack de 6h d’assessorament en las àrees que cobreix el bufet (mercantil, fiscal, laboral, propietat intel·lectual, contenciós, protecció de dades, etc.).
è Per part del grup editorial Grupo Zeta: Media for Equity y difusió amb entrevistes, notes de premsa en diferents mitjans del Grupo Zeta segons estratègia del pla de comunicació acordat.
è Per part de WGSN (companyia global de predicció), s’atorgarà al guanyador del concurs una subscripció a WGSN vàlida per 6 mesos.
è Per part d’ESADECREAPOLIS i ESADE Entrepreneurship Institute: 3 mesos a l’espai co-working ESADECREAPOLIS i visibilitat del projecte, descompte igual al dels alumni si, posteriorment, es decideix a unir-se a esadecreapolis.
El jurat està integrat per personalitats rellevants del sector:
Luis Lara, Sènior Advisor Fashion Industry – KPMG: llicenciat en Dret i en Ciències Econòmiques, ha treballat més de 20 anys en el sector de la moda, exercint diferents responsabilitats executives. Des de 2009, ha ajudat a diferents empreses de retail i moda en el desenvolupament internacional com a soci-director a la consultora RETALENT. Actualment, és també Sènior Advisor de KPMG i professor associat a ISEM Fashion Business School (Univ. de Navarra).
Enric Jové, director - McCann Worldgroup: És actualment CEO (Chief Executive Officer) de McCann WG Barcelona i CIO (Chief Innovation Officer) de McCann WG Espanya. Va arribar a la companyia l'any 2000 després de vendre la seva pròpia companyia a aquesta multinacional. Va crear la divisió McCann Teammates que gestiona les xarxes socials d'esportistes com Rafa Nadal, Pau Gasol, Leo Messi, Carles Puyol, Iker Casillas o Alberto Contador entre d'altres.
Fernando Maudo, Director - Vente Privée Spain: És director general Espanya de vente-privee.com, el segon mercat de la qual és la companyia de ecommerce més gran d'Europa i fundadora del model de negoci de flash sals. Abans d’incorporar-se a vente-privee.com, va dirigir l’estratègia comercial i general de El Corte Inglés, Inditex, Caramel i Coronel Tapioca. És membre de Acotex i del Consell d'Empreses del Consell Electrònic d'Adigital.
Isabel Mesa, Country Manager Spain and Portugal – WGSN: Llicenciada en Dret per la Universitat Complutense i la faculte des Affaires Internationales de Le Havre. Es troba al capdavant de l'equip WGSN a Espanya i Portugal des de 2006. A més del seu rol com Country Manager i degut al seu ampli coneixement de la indústria de la moda, Isabel dicta seminaris i xerrades per a clients així com en congressos i seminaris a Espanya i Portugal.
Samuel Martinez, Director Retail – Facebook: Llicenciat en Gestió Comercial i Màrqueting per ESIC, posseeix una àmplia experiència en el màrqueting digital tant en client com a agència. Incorporat a Facebook el 2010, ha estat responsable de l'estratègia en Facebook de marques de retail. Anteriorment, va ser Responsable de Màrqueting Digital a BMW Iberica incloent creativitat, planificació de mitjans, SEO, SEM i mitjans socials. A més compta amb una àmplia experiència en agències, com Internet Factory o Netthink Carat.
Myriam Serrano, Redactora Cap - Woman Madame Figaro: Llicenciada en Ciències de la Informació, per la UAB i postgrau en Comunicació Empresarial i Institucional per la UPF, és una periodista amb àmplia experiència en mitjans de comunicació, especialitzada en tendències, actualitat, bellesa i estil de vida. És redactora en cap de la revista Woman Madame Figaro, l'emblemàtica publicació de moda de Grupo Zeta.
PROGRAMA: 1 juliol 2015. Auditori, Estadi Olímpic de Lluís Companys, Barcelona
v 11:00h Benvinguda, a càrrec de Juan Álvarez de Lara, CEO and founder Seed & Click.
v 11:10h Why athleisure is here to stay? Ponència a càrrec de Kim Mannino, Director of Trend Services for EMEA, WGSN
v 11:30h Gran Final 080 Barcelona Fashion Investor Day: Presentació en format elevator pitch dels deu projectes empresarials finalistes
v 12:45h Deliberació del jurat
v 13:05h Presentació de l'impacte de les xarxes socials sobre la indústria de la moda, a càrrec de Samuel Martinez, Head of Retail & Beauty, Facebook
v 13:20h “E-commerce i innovació”, a càrrec Fernando Maudo, Director Vente Privée
v 13:35h.- Lliurament dels premis al Millor Projecte Empresarial 080 Barcelona Fashion Investor Day 2015
Retransmissió de les desfilades en streaming per TV3
A banda de poder seguir la passarel·la 080 a través del 080 TV Channel, en la present edició TV3 oferirà en streaming les desfilades dels dissenyadors i marques del certamen, comentades per la periodista Queta Karmany.
Concretament, TV3 retransmetrà en directe i via web, la desfilada inaugural a càrrec de Mango (Dilluns, 29/06 a les 20:30 h). Dimarts, 30/06, les desfilades de Txell Miras (12:30h), TCN (14h), Míriam Ponsa (16h), Josep Abril (17:30h), Sita Murt (19h) i Desigual (20:30). Dimecres, 1/07, les desfilades de Guillermina Baeza (14h), Escorpion (16h), Celia Vela (17:30h), Brain&Beast (19h) i Custo Barcelona (20:30h). Dijous, 2/07, les desfilades de Punto Blanco – Miquel Suay (14h), Naulover (16h), Justicia Ruano (17:30h), Manuel Bolaño (19h), i Menchén Tomás (20:30h). I el dia de la cloenda, 3/07, es retransmetran les desfilades d’Oscarleon (11h), BCN Brand – Torras (12:30h), Lupo Barcelona (14h), i Cóndor i Bóboli (16h).
Les desfilades es podran seguir a través de http://www.ccma.cat/cultura/
Més info al web: www.080barcelonafashion.cat