
La directora general de Pesca i Afers Marítims del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Àngela Seira, va participar dissabte, 27 de juny, en la reunió anual de la Junta General Ordinària de la Federació de Confraries de Pescadors de Tarragona, que va tenir lloc a Cambrils, i que també va comptar a la taula amb el president de la Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors, Eusebi Esgleas, així com amb el president de la Federació Territorial de Confraries de Pescadors de Tarragona, Eusebio Rosales, a més de la regidora de Promoció Econòmica de Cambrils, Ana López, i actuant com a Secretari, Eduardo Rovira, Secretari de la Federació.
En el decurs de la trobada, es va presentar l’informe de gestió, el tancament de comptes del 2014, així com el balanç; i tot seguit es va presentar la proposta de pressupost per al 2015.
Així mateix, també es va tractar de les dades estadístiques en relació amb les captures i preus del peix per modalitats i per confraries, així com de la comparativa entre captures del 2015 i del 2014, i de les quotes de les Confraries de Pescadors de la demarcació de Tarragona.
D’altra banda, es va abordar el treball que s’està duent a terme en relació amb la captura accidental de tonyina. Es va remarcar que el Pla de pesca de la tonyina amb arts menors de 2014 va ser pràcticament igual que el de 2013 i, per contra, l’any 2015 s’han modificat alguns detalls en la direcció dels criteris proposats al Ministeri per la Federació Territorial de Confraries de Pescadors de Tarragona i la Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors.
Per a finalitzar, es va obrir un torn obert de paraules, en què es va debatre intensament diverses de les qüestions plantejades.
També ens podeu seguir a través de facebook.com/agriculturacat i twitter.com/agriculturacat.