· El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, acompanyat de la presidenta de la CCC, Rosa M. Eritja, i el secretari general de la CCC, Miquel Àngel Fraile, ha presidit aquest matí la presentació d’aquesta iniciativa, que té com a objectiu incentivar les compres en el comerç de proximitat
· La targeta identifica als compradors com a clients preferents i permet acumular descomptes en futures compres al mateix establiment. És previst que uns 20.000 comerços catalans s’adhereixin a aquesta iniciativa en el primer any, i que es posin en circulació un milió de targetes. La targeta “Compradors pel país” permetrà facturar 500 milions d’euros anuals
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, acompanyat de la presidenta de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), Rosa Maria Eritja, i el secretari general de l’entitat, Miquel Àngel Fraile, ha presidit aquest matí la presentació de la targeta de fidelització comercial “Compradors pel país”. Sota el lema “Més a prop que mai!”, l’objectiu d’aquesta iniciativa és incentivar les compres en el comerç de proximitat.
La targeta, que funcionarà a comerços d’arreu de Catalunya, compta amb el suport del Departament d’Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM). La previsió és que en el primer any de funcionament, uns 20.000 establiments comercials catalans s’adhereixin a aquesta iniciativa i que es posin en circulació un milió de targetes.
En el marc de la presentació, el conseller Puig s’ha mostrat convençut que “aquesta targeta representa un gran avenç en l’estructuració del model comercial català”. Puig ha agraït a la Confederació de Comerç de Catalunya que impulsi aquesta iniciativa “positiva, proactiva i innovadora, que ajudarà els comerciants i botiguers a garantir els seus models de negoci en un món cada cop més competitiu”. En aquest sentit, el conseller ha destacat el caràcter “transversal” d’aquesta acció permetrà als comerciants “guanyar dimensió”.
El conseller ha volgut apuntar que aquesta targeta no només contribuirà a fidelitzar clients sinó que “és una eina que oferirà als consumidors una informació més complerta “d’ofertes, descomptes, promocions, premis i sortejos” que, a més, posa a l’abast dels comerciants “informació intel·ligent, el que ara anomenem big data, sobre els hàbits de compra dels consumidors, per sector i territori, que ajudarà al comerciant a prendre decisions i ajustar-se millor a les demandes del mercat”.
Puig s’ha mostrat convençut que aquesta iniciativa “progressarà”. “És un projecte que té molt recorregut, si el sabeu desenvolupar”, ha reblat el conseller, que ha aprofitat per reiterar el suport del govern de la Generalitat. “Estem molt satisfets de veure com al país ens adaptem a les noves tendències, i a les noves tecnologies, malgrat els intents uniformitzadors que ens venen de fora”.
El suport a aquesta iniciativa reitera el compromís del govern català amb el comerç de proximitat i amb la defensa de model comercial de Catalunya. Administració i entitat han sumat esforços en aquest projecte que posa a l’abast dels botiguers la possibilitat d’oferir als seus clients una targeta de fidelització que pot operar com a pròpia de tots i cadascun dels establiments adherits a la xarxa. Així mateix, aquesta targeta permet —mitjançant les TIC—, la gestió de la informació generada per les compres dels clients i la personalització de les ofertes.
La targeta “Compradors pel país” permetrà facturar 500 milions d’euros anuals
El secretari general de la CCC, Miquel Àngel Fraire, en el marc de la presentació ha explicat que la targeta “Compardors pel país”, “pren com a punt de partida anteriors experiències d’èxit com la targeta urbana de Vic i la de Vilafranca del Penedès”. Segons ha explicat Fraile, “aquesta targeta identifica als compradors com a clients preferents i permet acumular descomptes en futures compres al mateix establiment”. Així mateix, la targeta permet als clients accedir a serveis exclusius i participar en tota una oferta de de premis i sortejos.
De forma paral·lela a l’entrada en funcionament de la targeta es posarà en marxa un portal shopping, on els comerços adherits podran donar a conèixer les seves ofertes exclusives. En una segona fase, és previst que aquest portal web estigui també disponible com a aplicació per a mòbils i tauletes. És previst que la targeta entri en funcionament el proper 15 de novembre a Badalona, com a prova pilot, i que al llarg de 2016 es vagi implantant arreu del territori.
Fraile ha apuntat que “la previsió és que, amb la implantació de la targeta, els comerços i botigues adherits facturin en total prop de 500 milions d’euros a l’any”.
3