- El conseller de Territori i Sostenibilitat es reuneix amb alcaldes de les Terres de l’Ebre per trobar una solució conjunta a la sinistralitat d’aquesta carretera titularitat de l’Estat
- Vila afirma que a més de desviar el trànsit de camions s’ha d’actuar en aquesta via per “pacificar-la” i que s’ha de continuar “exigint” que es reconverteixi en autovia
- Tots els ajuntaments del Baix Ebre i el Montsià, per on passa l’N-340, aprovaran mocions amb la posició del territori que enviaran al Ministeri de Foment
La Generalitat i els representants institucionals de les Terres de l’Ebre han acordat avui fer un front comú per exigir al Ministeri de Foment solucions immediates a la sinistralitat a l’N-340. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, s’ha reunit aquest matí a Tortosa amb alcaldes i representants dels consells comarcals i institucions de les Terres de l'Ebre per marcar una posició conjunta i anar a Madrid a exigir solucions a curt, mig i llarg termini. En aquest sentit, “la voluntat del Govern és que totes les parts implicades trobem una solució amb l’objectiu d’eradicar, a un any vista, d’una forma dràstica els sinistres amb resultat de mort com hem fet a altres punts del país”. Vila ha explicat que en les properes setmanes s’ha de tancar definitivament la solució i que en pocs mesos s’han d’haver implementat les mesures que s’acordin.
En aquest sentit, Vila ha dit que no només es tracta de treure camions d’aquesta carretera, de titularitat estatal, sinó també de realitzar-hi tot un seguit d’actuacions “que ens ajudin a pacificar aquesta via, fer-la més segura i reduir al màxim els accidents amb resultat de mort.” Després d’una hora de reunió, tant els alcaldes com el conseller han coincidit a dir que hi ha un “consens absolut en la diagnosi i en les solucions a implantar”, en paraules de Vila, i que aquestes solucions són a curt, mig i llarg termini. És per això, que durant les properes setmanes totes les institucions de les Terres de l’Ebre afectades per l’N-340 aprovaran mocions al ple on es marcarà la posició conjunta i es reclamaran solucions immediates.
El conseller de Territori i Sostenibilitat ha avançat és molt important que en els propers mesos es duguin a terme obres que millorin la seguretat viària de la carretera, com la renovació de la senyalització horitzontal i vertical, i rotondes que pacifiquin el trànsit. Per això, en la reunió d’avui s’ha acordat que “de forma immediata” es constituirà una comissió de seguiment per valorar com es desenvolupen aquests projectes i perquè el territori pugui conèixer el detall de les inversions que es faran.
En paral·lel, Vila ha anunciat que durant l’octubre s’ha de produir una reunió “al més alt nivell” per decidir “entre totes les parts: territori, Generalitat i Ministeri de Foment” quina és la millor solució. “A Catalunya s’han implementat dues solucions: el model Girona que passa per la bonificació dels camions que obligatòriament passen per l’autopista. I el model que s’ha aplicat a Lleida a l’entorn de l’AP-2 que només ha bonificat els camions fent voluntari el pas per l’autopista”. Per això, és important, segons Vila, que hi hagi consens entre tots per decidir el model que s’aplica. Diàriament passen 5.000 camions per la carretera N-340. “El Govern de Catalunya farem tot el que sigui necessari per trobar una solució i la qüestió econòmica no serà un escull”.
Vila també ha afirmat que totes aquestes mesures s’han de dur a terme sense oblidar que tant des del territori com des del Govern de Catalunya “mantenim l’exigència que l’N-340 es converteixi en autovia. Aquest és un tema que hem de perseguir fins que el culminem”.
2