Cultura

El Govern impulsa la creació de la marca "Patrimoni Cultural de Catalunya" per fer visible el patrimoni cultural català i potenciar-lo com a projecte de país

La marca vol ser un segell de referència dels espais patrimonials de valor excepcional que expliquen el relat històric i patrimonial de Catalunya

query_builder   20 octubre 2015 13:52

event_note Nota de premsa

El Govern impulsa la creació de la marca "Patrimoni Cultural de Catalunya" per fer visible el patrimoni cultural català i potenciar-lo com a projecte de país

La marca vol ser un segell de referència dels espais patrimonials de valor excepcional que expliquen el relat històric i patrimonial de Catalunya

  • Adreçada tant a la societat catalana com a la comunitat internacional, la marca té per objectiu incrementar l’ús social i el coneixement del patrimoni cultural català
Patrimoni
El patrimoni cultural de Catalunya és un gran actiu que ens permet conèixer la nostra història i, al mateix temps, genera riquesa a un país. Amb l’objectiu de fer visible el patrimoni cultural català i potenciar-lo com a projecte de país, el Govern impulsa la creació d’una marca que contribueixi a donar a conèixer els espais d’importància excepcional per explicar la història de Catalunya i la seva singularitat; reforçar el valor simbòlic d’aquests espais, i augmentar el coneixement dels ciutadans envers la història de Catalunya i el seu patrimoni cultural.
 
La marca “Patrimoni Cultural de Catalunya” vol esdevenir el segell de referència d’aquells espais patrimonials que tenen una importància cultural excepcional en el llegat de Catalunya i construeixen el relat de la història dels país. El Departament de Cultura, a través de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, serà l’encarregat de vetllar per aquesta marca i de supervisar la designació dels espais que integrin la marca, que estarà dotada d’un reglament d’adscripció.
 
La marca s’adreça tant als ciutadans catalans com als visitants internacionals que estan interessats a conèixer la nostra història i a gaudir d’experiències gratificants al voltant del patrimoni cultural.
 
Gràficament, la marca representa un punt de trobada, protegit però obert i accessible alhora, atributs conceptuals que fan referència a un espai Públic, Obert i Consolidat. A través de la seva forma romboïdal, es vol transmetre el dinamisme que des de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural es vol imprimir en la gestió i comunicació del Patrimoni Cultural de Catalunya.
 
L’Agència Catalana del Patrimoni Cultural del Departament de Cultura és una agència pública al servei del patrimoni cultural de Catalunya que gestiona els museus, monuments i jaciments de la Generalitat de Catalunya i que neix amb la voluntat d’innovar la gestió del patrimoni català, fer-la més eficient i posar en valor el patrimoni cultural d’arreu del país, dels orígens a l’actualitat. L’Agència té una gestió coordinada del patrimoni, un model que promou la col·laboració entre ens públics i agents privats; un model d’excel·lència en la conservació, l’ús i el coneixement social del patrimoni, i una gestió innovadora dels museus i monuments de la Generalitat de Catalunya que segueix els models més contrastats a nivell europeu.
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined