Justicia

El Govern impulsa la justícia oberta per millorar la relació del ciutadà amb l'Administració de justícia

L'objectiu és aconseguir una justícia més accessible, amable i senzilla per al ciutadà, posant al seu abast noves eines informàtiques

query_builder   24 novembre 2015 13:20

event_note Nota de premsa

El Govern impulsa la justícia oberta per millorar la relació del ciutadà amb l'Administració de justícia

L'objectiu és aconseguir una justícia més accessible, amable i senzilla per al ciutadà, posant al seu abast noves eines informàtiques

  • Aquest Programa s’emmarca dins del procés de transformació digital de què el Govern de la Generalitat dota l’Administració de justícia a Catalunya
El Consell Executiu ha donat un nou impuls al full de ruta de la “justícia oberta, que suposa una millora de la relació del ciutadà amb l’Administració de justícia”, amb accions prioritzades i classificades que permeten avançar cap a la fase següent, que serà la implantació del Pla.
 
Aquest projecte, del qual s’ha completat la fase 1 –exploració del nou entorn digital i definició de l’estratègia de transformació digital-, recull els principals aspectes d’un projecte emmarcat en el procés de transformació digital que s’està produint en el si de l’Administració de justícia a Catalunya.
 
El projecte té dos grans objectius: d’una banda, millorar la relació del ciutadà amb l’Administració de justícia, fent-la més accessible, amable i senzilla, i, d’altra banda, aconseguir aquesta millora mitjançant la incorporació de noves eines que explotin al màxim les millores operatives que ja es despleguen a l’Administració.
 
Els objectius estratègics definits pel Departament en aquesta matèria són orientar el ciutadà en l’ús de la justícia i aconseguir una justícia més transparent, obrint l’Administració de justícia al ciutadà, facilitant-li l’accés i propiciant la seva participació, i augmentar l’eficàcia, sent capaços de respondre de manera més àgil a les interaccions del ciutadà amb l’Administració de justícia.
 
Actualment s’han identificat 30 actuacions de diferents àmbits que cobreixen els principals elements de la justícia que fan servir els ciutadans i s’han definit els objectius estratègics per convertir l’Administració de justícia en un mestre digital.
 
Una gran part de les actuacions de diferents àmbits que cobreixen els processos més utilitzats tenen un component TIC, i així s’aprofiten les noves tecnologies per arribar de forma més senzilla i directa al ciutadà, com per exemple, la comunicació a través de les xarxes socials; la publicació del mapa de tràmits, amb la duració i els costos; la creació de la meva carpeta judicial, amb l’estat dels processos i tot l’històric; la comunicació dels principals indicadors del funcionament de l’Administració de justícia; la digitalització de les interaccions amb el ciutadà amb notificacions electròniques; la possibilitat d’interactuar des de diferents interfícies amb el mateix nivell de resposta (012, web, mòbil, OAC), i el foment de la mediació com a alternativa a la via judicial, entre d’altres.
 
El Pla, que compta amb un termini de quatre anys per a la seva implementació, haurà cobert el 70% dels objectius els dos primers anys i el seu cost total és de 2,6 milions d’euros.
undefined
undefined
undefined
undefined