La prova ciclista se celebra el matí de diumenge 29 de novembre i transcorre per un tram de 41 km entre Barcelona i Sitges
 
L’SCT demana que s’adeqüi la mobilitat als horaris del pas d’aquesta prova esportiva
 
El Servei Català de Trànsit (SCT) i la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra estableixen un dispositiu especial de trànsit aquest diumenge 29 de novembre amb motiu del pas de la 21a edició de la Pedalada Barcelona-Sitges. Enguany s’estima que aquesta prova esportiva aplegarà uns 2.500 participants i es  desenvoluparà al llarg de 41 km de recorregut, afectant els municipis de Barcelona, el Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà, Castelldefels i Sitges. La prova, que enguany se celebra sota el lema “Compartir amb respecte és més segur”, s’iniciarà a les 09.00 h del matí a l’Avinguda Reina Maria Cristina de Barcelona i l’arribada serà cap a les 12.30 h al municipi de Sitges.
 
A través del dispositiu, s’adoptaran un seguit de mesures de regulació i ordenació del trànsit amb l’objectiu de minimitzar les possibles afectacions en la mobilitat i també per garantir el bon desenvolupament de l’esdeveniment esportiu i la seguretat dels participants, espectadors i usuaris de la xarxa viària.  
 
 
Mesures d’ordenació i regulació de trànsit  
 
L’SCT, en col·laboració amb els Mossos d’Esquadra, establirà unes mesures d’ordenació i regulació del trànsit:
 
  • C-31 (Rotonda Port Aigua dolç-Sitges): Es restringirà al trànsit la circulació per la C-31, sentit Barcelona, des de la rotonda del punt quilomètric 164 que dóna accés al Port d’Aiguadolç fins a Sitges. Els conductors que ho desitgin podran tornar a Barcelona per l’autopista C-32 que serà gratuïta mitjançant la recollida d’un tiquet en un punt degudament senyalitzat. La mesura es complementarà amb un panell de missatgeria variable mòbil amb el missatge següent: C-32 BARCELONA PEATGE GRATUÏT AMB TIQUET. 
 
  • C-32 (Sortida 42 Sud Enllaç amb C-246): Durant el pas de la prova  per la rotonda de Port Ginesta cap a les Costes del Garraf es retindrà la circulació d’accés a les costes i/o Port Ginesta des de l’autopista C-32, al punt quilomètric 42,250. Els conductors que ho desitgin podran tornar a incorporar-se a l’autopista C-32 en sentit Sitges, que serà gratuïta mitjançant la recollida d’un tiquet en un punt senyalitzat. La resta de conductors tindran l’opció de fer un canvi de sentit a la rotonda de Port Ginesta, on es realitzarà un abalisament per tal que els vehicles puguin girar a la rotonda en sentit invers a l’habitual i reincorporar-se en sentit Barcelona. La mesura es complementarà amb un panell de missatgeria variable mòbil que indicarà: CARRIL ESQUERRE C-32 SITGES PEATGE GRATUÏT AMB TIQUET i CARRIL DRET TOTES DIRECCIONS.
  
  • C-31 (Sortida Mercaflor): Per tal d’evitar l’accés dels vehicles al recorregut dels participants de la prova, es tancarà la sortida del punt quilomètric 190 (Mercaflor i B-204) de la C-31 en sentit sud.
 
Convé destacar que el Servei Català de Trànsit està informant amb suficient antelació d’aquestes restriccions a través dels panells de missatgeria variable disposats a les vies de les zones afectades per aquestes mesures especials. En concret, a l’A-2, la C-31 i la C-32.
 
 
Dispositiu de trànsit dels Mossos d’Esquadra
 
La Policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra, en concret l’Àrea Regional de Trànsit Metropolitana Sud, activarà un total de 27 efectius. Aquests vetllaran per garantir la seguretat i la mobilitat durant el desenvolupament de la cursa, tant dels propis participants com de la resta d’usuaris de la xarxa viària catalana.
 
 
informació i consells de cara als usuaris
 
Els usuaris que circulin pel tram afectat per la prova esportiva han de seguir en tot moment les indicacions dels agents dels Mossos d’Esquadra operatius i del personal autoritzat de la prova esportiva.
 
D’altra banda les afectacions viàries de la 21a Pedalada Barcelona-Sitges es poden consultar a través del web transit.gencat.cat, al compte de Twitter @transit, i a través de les cròniques radiofòniques de diversos mitjans de comunicació.
 
També es pot obtenir més informació sobre aquesta prova esportiva a: https://cicloturismecat.wordpress.com/?s=sitges