• Així ho ha expressat la consellera Rigau durant la cloenda de la presentació del programa Ara Escric en el marc del cicle de conferències per al professorat
foto
 
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat que "escriure és una de les qüestions en què més pesa la funció de l'escola, per això vam veure que era important completar el cicle amb l'escriptura", en referència al programa d'escriptura Ara Escric. En aquest sentit, ha afegit que "Catalunya ha mantingut viva la manera de treballar bé". Així ho ha expressat la consellera Rigau durant la cloenda de la presentació d'aquest programa, en el marc del cicle de conferències per al professorat, que ha tingut lloc aquesta tarda al Centre de Recursos Específics per a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE).
 
La subdirectora general de Llengua i Plurilingüisme, Mònica Pereña, ha realitzat la presentació del programa, que té com a objectiu potenciar l’escriptura com a matèria transversal en totes les assignatures. Aquesta presentació forma part del cicle de sis conferències de formació per al professorat, adaptades a mestres de parvulari i cicle inicial d’educació primària, mestres dels cicles mitjà i superior d’educació primària, i professorat d’educació secundària obligatòria. Es tracta de conferències de temàtiques nuclears, i transversals, relacionades amb la didàctica de l’escrit que s’ofereixen de manera simultània a tots els Serveis Territorials d’Ensenyament.
 
El programa, que va presentar la consellera Rigau el passat mes de juliol, té com a finalitat millorar la competència escrita dels alumnes per augmentar la seva capacitat de comunicació i el seu rendiment acadèmic i, així, afavorir l’èxit educatiu. A través de l’Ara Escric, es dona eines i suport als docents per actualitzar les metodologies de la didàctica de l’escriptura. El programa defineix objectius específics per als alumnes, professors, projecte educatiu, famílies i món literari.
 
L’Ara Escric es fonamenta en tres eixos. El primer, aprendre a escriure, preveu l’aprenentatge inicial de l’escriptura (educació infantil i primària), el procés de la composició escrita, les seves fases i la reflexió sobre la llengua, i el coneixement dels gèneres textuals i la seva funcionalitat. El segon, escriure per aprendre, amb l’escriptura com a eina d’aprenentatge i de construcció de coneixement, i també com una estratègia transversal per a la millora del rendiment escolar a totes les àrees i matèries. I el tercer, escriure per crear i transmetre el pensament, que vol potenciar l’hàbit de l’escriptura personal i el plaer d’escriure, i l’escriptura creativa, amb la literatura com a model.
 
L’Ara Escric té correspondència amb l’estructura l’Impuls de la lectura, que Ensenyament  va posar en marxa el curs 2011-2012 en l’àmbit educatiu dins el Pla Nacional de Lectura, amb l’objectiu de reduir el fracàs escolar potenciant la lectura sistemàtica al llarg de tota l’escolaritat. Aquest programa prioritza la competència lectora com una estratègia de millora de la competència comunicativa lingüística i és l’inici del recorregut cap a l’aprenentatge de la comunicació oral i de l’expressió escrita en els àmbits socials, acadèmics i al llarg de la vida.

 

10 de desembre de 2015

1  

Imatges

Fotografia

Fotografia 1023