- Un jove ha mort en un despreniment de pedres mentre feia escalada a Tagamanent (Vallès Oriental)
- A Piera (Anoia) dues persones han mort a casa, suposadament per una intoxicació de monòxid de carboni
Els Bombers de la Generalitat han treballat aquesta tarda en dos serveis destacats. D’una banda, a les 17.06 hores s’ha rebut l’avís d’un accident de muntanya a Tagamanent (Vallès Oriental). Segons les primeres informacions, un jove ha mort per un despreniment mentre feia escalada, juntament amb tres persones més, a la zona denominada el Sot de la Guillota. El fet ha ocorregut mentre el grup s’estava intentant assegurar i el jove, que estava a peu de via, ha rebut l’impacte d’una pedra al cap.
Fins al lloc dels fets s’ha desplaçat amb helicòpter el Grup d’Actuacions Especials (GRAE) dels Bombers de la Generalitat, encara que no han pogut fer res per salvar la vida del noi. A més a més, hi han intervingut dues dotacions dels Mossos d’Esquadra i la Unitat d’Intervenció de Muntanya, així com l’helicòpter medicalitzat del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) i una ambulància, que traslladarà els acompanyants del finat fins a l’Hospital de Granollers per fer-los una revisió.
D’altra banda, els Bombers de la Generalitat han rebut, a les 15.12 hores, l’avís d’una possible fuita a la Urbanització Can Bonastre de Piera (Anoia). Immediatament s’han activat quatre vehicles, que han fet totes les medicions oportunes, amb resultats negatius. Segons les informacions facilitades per Gas Natural, no hi ha subministrament d’aquest servei a la zona.
A l’interior de casa s’han localitzat els cossos sense vida d’un home de 62 anys i una dona de 63 anys. Segons les primeres valoracions, la parella hauria mort per una intoxicació de monòxid de carboni com a conseqüència de la mala combustió d’un aparell. Malgrat que aquesta és la principal hipòtesi de la causa de la mort, la confirmació la donarà el resultat de l’autòpsia.
Hi han intervingut tres patrulles dels Mossos d’Esquadra , juntament amb dues dotacions del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), una ambulància medicalitzada i una altra de bàsica.
Cerdanyola del Vallès, 25 de gener de 2016
19.22 hores