event_note Nota de premsa

MODA

TCN tanca la jornada inaugural de la passarel·la 080 Barcelona Fashion

 
·      La firma CARLOTAOMS, guanyadora del Premi Nacional al Disseny Emergent de la passada edició, ha obert aquesta tarda la passarel·la amb la col·lecció “Itinerant”. El dissenyador Pau Esteve s’ha estrenat a la 080 amb la proposta “Dust”. La creadora Celia Vela ha presentat una col·lecció on ha col·laborat amb la firma internacional de bijuteria de luxe, Konplott, i el dissenyador Miquel Suay, la col·lecció “Eight”. Aquest vespre, TCN tancarà la jornada inaugural amb la seva col·lecció per a la tardor-hivern 2016/17.
 
·      Demà presentaran les seves col·leccions Krizia Robustella, Pablo Erroz, Punto Blanco i Txell Miras. I a la tarda prendran el relleu a la passarel·la les propostes de Miriam Ponsa, Escorpion, Sita Murt i Manuel Bolaño.
 
·      Pel que fa a activitats paral·leles, l’Open Area del 080 acollirà demà a la tarda la inauguració del 080 Barcelona Fashion Showroom, a més de la de l’exposició homenatge “Pedro Rodríguez: costura a l’armari”. Al vespre, els dissenyadors Josep Abril, Míriam Ponsa i Txell Miras inauguraran la seva botiga NU#02, al centre de Barcelona.
 
 
TCN tancarà aquest vespre la jornada inaugural de la passarel·la 080 Barcelona Fashion, amb la seva col·lecció  per a la temporada de tardor-hivern 2016-2017. Amb la col·lecció de tardor-hivern 2016-2017, TCN vol marcar una fita en la història de la firma. El prêt-à-porter és el protagonista de la col·lecció, barrejat amb la cotilleria i la llenceria, icona de l’estil de la marca catalana. La col·lecció que presenta inclou abrics càlids i dolços, amb llanes i caixmir, i jerseis, pantalons i tops en cotó i vellut. En la cotilleria, el tul és el protagonista, unes vegades en estampat i d’altres en la seva versió llisa, i juga a barrejar-se amb vestits i tops.
 
Després de l’acte d’inauguració de la 080 Barcelona Fashion, celebrat aquest migdia -presidit pel president de la Generalitat Carles Puigdemont, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget-, a primera hora de la tarda, la firma CARLOTAOMS, Premi Nacional al Disseny Emergent, ha estat l’encarregada d’obrir la passarel·la. Les dissenyadores Elisabet Carlota i Elisenda Oms –l’ànima de CARLOTAOMS- han presentat la col·lecció “Itinerant”, una proposta que pretén acostar la comoditat de la roba de muntanya, extrapolant-la del seu context original i acostant-la al món urbà. Les línies de disseny i els teixits afavoreixen un benestar necessari a per aquesta societat de commuters. El tàndem de dissenyadores proposa una col·lecció pràcticament unisex, totalment urbana, articulada sobre el negre, el gris i el blau.
 
Ha pres el relleu a la passarel·la el dissenyador Pau Esteve. En el seu debut a la 080, el jove creador ha presentat la col·lecció “Dust”, on reflexiona sobre l’essència del moviment, com a metàfora de “viure sense límits”. Esteve proposa dissenys que s’adapten als canvis. Aposta per l’esportivitat dels dissenys clàssics i per la masculinització de la dona. La nova col·lecció es dirigeix a un públic cosmopolita i esportiu. Per a ells, pantalons culotte i baggins, per a elles faldilles rectes al genoll.
 
Com és habitual, la dissenyadora Celia Vela ha presentat la seva col·lecció tardor-hivern 2016/17, a partir d’una història. En aquesta ocasió, Vela pren com a fil conductor la història d’una sofisticada vídua que trencada pel dolor, marxa al Centre d’Europa a treballar com a dissenyadora de joies, i experimenta un retorn a vida gràcies a la aquesta feina i a aquest viatge. Amb aquest argument, la dissenyadora figuerenca ens proposa una col·lecció on destaca l’ús del vellut, que aplica a pantalons, bodies i espectaculars granotes, que s’ajusten al cos com una segona pell. També destaca el jacquard i el tweed, especialment en capes, jaquetes i abrics oversize. Els colors són el negre, el marsala, i el rosa empolsat, amb tocs de verd fosc. En aquesta col·lecció Vela ha comptat amb la col·laboració de la dissenyadora Miranda Konstantinidou, de la firma internacional de bijuteria de luxe Konplott.
 
Posteriorment, el dissenyador Miquel Suay ha presentat la col·lecció “Eight”, una xifra que vol expressar moviment, ritme, equilibri d’energies, inspiració per elaborar volums sinuosos. Eight és també una col·lecció que combina teixits tecnològics amb teixits tradicionals. Elastans i llanes. Amb una colorimetria austera de blaus, grisos, vermells i negres. Nexe d’unió entre una vasta varietat de textures geomètriques, concebent peces amb marcats contrastos. Un disseny avantguardista lliurat a homes de nova generació. Comoditat, versatilitat i elegància. És una col·lecció per a home de base clàssica però jove, que té com a peça estrella l'americana.
 
La passarel·la 080 Barcelona Fashion
                                                                                                  
Demà dimarts, 2 de febrer, Krizia Robustella i Pablo Erroz obriran al matí, a les 1h,  la passarel·la. A les 12:30 h desfilarà Punto Blanco, i a les 14h Txell Miras. A la tarda, presentaran les col·leccions Míriam Ponsa, Escorpion, Sita Murt i Manuel Bolaño, amb “Oh, Judy, I need your Love!”.
 
AGENDA passarel·la 080: Dimarts, 2 de febrer
 
11:00 / Krizia Robustella // Pablo Erroz
12:30 / Punto Blanco
14:00 / Txell Miras
 
16:00 / Miriam Ponsa
17:30 / Escorpion
19:00 / Sita Murt
20:30 / Manuel Bolaño
 
 
Activitats paral·leles del 080 Barcelona Fashion: Dimarts, 2 de febrer
 
A més de les desfilades, en la jornada de demà, el 080 Barcelona Fashion comptarà amb tot un seguit d’activitats paral·leles al voltant del món de la moda.
 
  • Inauguració del 080 Barcelona Fashion Showroom (A les 16.30h, Casa Llotja de Mar. Biblioteca i Saló Consulat).
  • Inauguració de l’exposició homenatge “Pedro Rodríguez: costura a l’armari” (A les 18h , Casa Llotja de Mar. Saló Daurat)
  • Inauguració de la botiga NU#02, dels dissenyadors Josep Abril, Míriam Ponsa i Txell Miras (A les 21h. c/. València, 229)
 
L’Open Area 080: la passarel·la s’obre a tots els públics 
 
Fidel a la seva vocació oberta i participativa, el 080 reitera la seva aposta per obrir el certamen al públic en general. En aquesta intenció, el certamen torna a apostar per l’Open Area, que acollirà el 080 Fashion Market (annex, a l’exterior de la Casa Llotja de Mar), el Village —amb els estands dels patrocinadors i de l’estand promocional de la fira tèxtil BSTIM—, el NEO2 Photo Shoot Exhibition, i la mostra de tesines de les escoles de disseny, entre d’altres propostes.
 
L’entrada a l’Open Area és lliure i només cal descarregar una invitació a través del web www.080barcelonafashion
 
 
Seguiment de la passarel·la: al 080 TV Channel i  pel web de TV3
 
Una edició més, el canal oficial del certamen, el 080 TV Channel, emetrà per Internet a través del web www.080barcelonafashion.cat, amb una programació contínua que es complementarà amb la retransmissió en directe de totes les desfilades. A banda, el web TV3 dedicarà un espai al certamen, on es podran veure les desfilades, comentades per la periodista Queta Karmany, a més de totes les notícies, reportatges i entrevistes.  
 
Patrocinadors de la 17a ed. del 080 Barcelona Fashion
 
En aquesta dissetena edició, el certamen torna a comptar amb el suport de MORITZ, que reitera la seva aposta per a la moda catalana, com a sponsor principal. També són patrocinadors Redken (perruqueria oficial), Solan de Cabras (aigua oficial), Codorniu (cava oficial), La Roca Village, Movistar (partner tecnològic), i Rowenta (planxat oficial haircare i vestuari). Són firmes col•laboradores Mac Cosmetics (maquillatge oficial), CND Beauty (manicura oficial), MyTaxi (app. Transfer oficial), i 21Buttons (app. De moda).
 
 Més info  i més fotos al web: www.080barcelonafashion.cat
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twiiter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom