- L’acció, que comença avui fins el 6 de febrer, ha estat coordinada per l’Agència Catalana de Turisme i reuneix una seixantena d’operadors turístics de la Network of Indian MICE Agents, l’única associació de l’Índia especialitzada en turisme de negocis
- El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha rebut aquesta delegació en el marc d’una trobada comercial amb més d’una vuitantena d’empreses turístiques catalanes que ha tingut lloc avui al Parc d’Atraccions del Tibidabo
- Posteriorment els agents indis recorreran Catalunya per conèixer propostes turístiques complementàries a l’oferta de turisme de negocis
El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha rebut avui a un seixantena de delegats de la Network of Indian MICE Agents (NIMA) del mercat indi, que des d’avui i fins el 6 de febrer visitaran Catalunya per conèixer l’oferta catalana en turisme de negocis. És la primera vegada que un grup tan important d’operadors turístics del mercat indi especialitzats en aquest segment visita Catalunya.
L’acte, al qual han assistit també la directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, ha tingut lloc en el marc d’una trobada comercial al Parc d’Atraccions del Tibidabo amb una vuitantena d’empreses catalanes. En total s’han realitzat més de 950 entrevistes en les que els agents indis han pogut conèixer l’oferta turística catalana en turisme de negocis.
Durant la seva intervenció, el conseller Baiget s’ha adreçat als operadors indis i els ha explicat que “Catalunya és una potència turística del sud de la Mediterrània, amb una oferta molt variada que va molt més enllà de Barcelona, i amb una gran experiència en l’organització de fires i esdeveniments que ens permet estar preparats per cobrir totes les vostres necessitats” i ha manifestat que “amb aquesta trobada comença una intensa relació entre els dos països que es mantindrà en el temps”.
L’objectiu d’aquest viatge és posicionar Catalunya com una destinació ideal per al turisme de negocis. Cal destacar que l’ACT compta amb el Catalunya Convention Bureau (CCB), un programa específic pensat per promocionar i impulsar l’oferta de MICE a Catalunya.
Actualment, Barcelona és una ciutat molt coneguda a l’Índia, tant pel que fa a la seva oferta de lleure com del segment de reunions, però la resta de Catalunya no es coneix tant. Amb aquesta acció, l’Agència Catalana de Turisme vol donar a conèixer a aquests agents l’oferta existent fora de la capital catalana, i molt especialment la que hi ha a la Val d’Aran, donat que un dels principals mercats receptors de l’Índia és Suïssa i, en aquest sentit, es vol presentar aquesta comarca com “la Suïssa Catalana”.
L’indi és un mercat amb molt potencial per diverses raons. En primer lloc, és el mercat d’Àsia-Pacífic més proper a la nostra destinació, a només unes cinc hores d’avió. A més, els turistes indis parlen anglès, fet que facilita la comunicació i les negociacions. Finalment, els indis estan molt acostumats a conduir entre dues i tres hores en els seus desplaçaments habituals, i per tant el fet que Catalunya disposi d’una àmplia oferta a aquesta distància de Barcelona en cotxe és una avantatge per als turistes indis.
L’Índia és un mercat poc segmentat on la majoria d’agents de viatges comercialitzen tot tipus de productes, però la NIMA és la primera associació d’agents d’aquest mercat especialitzats en turisme de negocis, raó per la qual és tant important que els seus delegats hagin decidit visitar la destinació catalana.
Un viatge de contrastos
Posteriorment a la trobada comercial d’avui, aquests agents faran un viatge de familiarització per Catalunya on podran conèixer propostes turístiques complementàries a l’oferta de turisme de negocis. Es tracta d’un viatge de contrastos, que s’iniciarà en les profunditats de les mines de sal de Cardona, i acabarà en les altes cotes de l’estació de Baquèira Beret, passant per Ós de Balaguer a Lleida.
També tindran l’oportunitat de provar la gastronomia i els vins catalans, conèixer algunes de les nostres tradicions, com són els castellers, gaudir d’activitats de turisme actiu a la Val d’Aran, o escoltar un concert de l’Escolania de Montserrat entre d’altres. A més, el dia 4 per la nit els alumnes d’una escola de dansa de la Val d’Aran els obsequiaran amb uns balls típics de “Bollywood”.
Aquest viatge ha estat possible gràcies a una acció coordinada per l’Agència Catalana de Turisme, a través de la seva marca Catalunya Convention Bureau i de l’oficina de promoció turística de Catalunya a Singapur. També ha tingut la col·laboració de Barcelona Convention Bureau, Diputació de Barcelona, Torisme Val d’Aran, Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Turespaña, Baquèira Beret, Casa Batlló, FC Barcelona, La Roca Village, Minyons de Terrassa, Sol VIP i el Parc d’Atraccions del Tibidabo.