• El dissenyador Oscarleon ha obert la jornada d’aquesta tarda de la passarel·la 080 amb la col·lecció “Insectes”. També han presentat les seves propostes Lebor Gabala, amb “Bloomsbury” i Justicia Ruano amb “Orion”.
 
  • Demà al matí, es presentaran a la passarel·la les les propostes de  Xavi Grados, Torras, Aldomartins, i Lupo Barcelona. A la tarda, serà el torn de Yerse, VM La Siberia, i Menchén Tomás, que presentaran les col·leccions per a la tardor-hivern 2016/17. Després del lliurament de Premis, la firma Brain&Beast tancarà la jornada amb la col·lecció “Interlude Nº1/PROUD not GUILTY”.
 
  • En el marc de les activitats paral·leles, demà dijous al matí, el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, inaugurarà la 4a edició del Barcelona Fashion Summit, que aplegarà prop de 500 representants de la indústria de la moda al Palau de la Música per analitzar les oportunitats i reptes de la internacionalització per al sector.
 
 La firma internacional catalana Custo Barcelona clou aquest vespre la tercera jornada de desfilades de la passarel·la 080 Barcelona Fashion. Just en l’equador d’aquesta edició de la passarel·la, Custo Barcelona oferirà aquest vespre una “primera mirada” de la seva col·lecció tardor-hivern 2016/17 per a home i dona.
 
El dissenyador Oscarleon ha obert la jornada d’aquesta tarda de la passarel·la 080 amb la col·lecció “Insectes”. El creador s’ha inspirat en la importància d’aquesta espècie per a l’home: com a font d'aliment; com a pol·linitzadors o protectors dels nostres cultius; subministradors de teixits per vestir o també per tenyir; com a medicines; com una amenaça per al nostre benestar; com a símbols místics d'immortalitat, poder, destinació o bona sort; i senzillament com a animals per a entreteniment i estudi.
 
Amb aquest leivmotiv, i al ritme d’”Spider” de The Cure, Leon ha presentat una col·lecció amb el seu característic segell, modern i sobri. El creador proposa per a la propera tardor-hivern una dona amb rigorós negre, només trencat amb alguna pinzellada de blanc o blau elèctric, vestida amb pantalons amb diferents patrons, i granotes, amb cremalleres com a únic guarniment.
 
Posteriorment, ha estat el torn de la firma Lebor Gabala, que ha presentat per a la tardor-hivern 2016/17 la col·lecció “Bloomsbury”. La dissenyadora Maite Muñoz s’ha inspirat en aquest conegut barri londinenc i en el prestigiós cercle intel·lectual del que van formar part personalitats com l’escriptora Virginia Woolf, el filòsof Bertrand Russell, o els pintors Dora Carrington o William Morris. Aquest imaginari ha inspirat una col·lecció que aposta per la silueta llarga i fluida, amb volums envoltants, i que combina llana, amb seda, caixmir i velluts, amb una paleta de colors que beu de l’Orient.
 
Al seu torn, Justicia Ruano ha desfilat amb la col·lecció  “Orion”. Partint de les paraules del filòsof, matemàtic i astrònom francès, Pierre Louis Maupertuis:“petits llocs, la llum dels quals és només una mica més gran que la foscor de l’espai celestial”, la dissenyadora ha presentat una col·lecció per a dona que combina vinil amb xantillí, moher amb lúrex, i fil coupé clapejat amb or, plata i bronze, en un veritable patchwork de textures. Les peces de Ruano per a la propera tardor-hivern destaquen pels brocats i crepès de seda amb brodats joia, per la contraposició entre estructura i llanguiment, i pels efectes mat-brillant, en tot un festival de matèries amb volums controlats.
 
La passarel·la 080 Barcelona Fashion
                                                                                                  
Demà dijous, 4 de febrer,  al matí es presentaran a la passarel·la 080 les propostes de  Xavi Grados, Torras, Aldomartins, i Lupo Barcelona. A la tarda, serà el torn de Yerse, VM La Siberia i Menchén Tomás, que presentaran les col·leccions per a la tardor-hivern 2016/17. Després del lliurament de Premis, la firma Brain&Beast tancarà la jornada de la passarel·la amb la col·lecció “Interlude Nº1/PROUD not GUILTY”.
 
Agenda 080 Barcelona Fashion: Dijous, 4 de febrer
 
11:00 / Xavi Grados // Torras
12:30 / Aldomartins
 
16:00 / Yerse
 
 
L’Open Area 080: la passarel·la s’obre a tots els públics 
 
Milers de persones estan desfilant aquests dies l’Open Area del 080, l’espai obert al públic. Fins divendres, jornada de cloenda, qui vulgui pot visitar aquesta zona on s’hi troba el village —amb els estands dels patrocinadors i de l’estand promocional de la fira tèxtil BSTIM—, l’exposició el NEO2 Photo Shoot Exhibition, la mostra de tesines de les escoles de disseny, i l’exposició homenatge al creador d’alta costura Pedro Rodríguez “Costura a l’armari”. A l’exterior, i també dins l’Open Area, s’ha instal·lat el 080 Fashion Market, amb una vintena de pop ups de firmes de complements de moda.
 
L’entrada a l’Open Area és lliure i només cal descarregar una invitació a través del web www.080barcelonafashion
  
Seguiment de la passarel·la: al 080 TV Channel i  pel web de TV3
 
El canal oficial del certamen, el 080 TV Channel emet per Internet a través del web www.080barcelonafashion.cat, amb una programació contínua que es complementa amb la retransmissió en directe de totes les desfilades. A banda, el web TV3 dedica un espai al certamen, on es poden veure les desfilades, comentades per la periodista Queta Karmany, a més de totes les notícies, reportatges i entrevistes.  
 
Patrocinadors de la 17a ed. del 080 Barcelona Fashion
 
En aquesta dissetena edició, el certamen torna a comptar amb el suport de MORITZ, que reitera la seva aposta per a la moda catalana, com a sponsor principal. També són patrocinadors Redken (perruqueria oficial), Solan de Cabras (aigua oficial), Codorniu (cava oficial), La Roca Village, Movistar (partner tecnològic), i Rowenta (planxat oficial haircare i vestuari). Són firmes col•laboradores Mac Cosmetics (maquillatge oficial), CND Beauty (manicura oficial), MyTaxi (app. Transfer oficial), i 21Buttons (app. De moda).
 
 Més info  i més fotos al web: www.080barcelonafashion.cat
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twiiter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom
 
 
 
 

6  

Fitxers adjunts

Disseny d'Oscarleon

Disseny d'Oscarleon
JPG | 4300

Disseny d'Oscarleon 2

Disseny d'Oscarleon 2
JPG | 4492

disseny Lebor Gabala

disseny Lebor Gabala
JPG | 5413

disseny Lebor Gabala 2

disseny Lebor Gabala 2
JPG | 5219

disseny Justicia Ruano

disseny Justicia Ruano
JPG | 4876

disseny Justicia Ruano 2

disseny Justicia Ruano 2
JPG | 4169