· Durant aquesta setmana de la moda catalana, han passat gairebé 42.000 persones pel certamen, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general, una xifra que iguala a l’edició de l’estiu passat.
· El Barcelona Fashion Showroom tanca amb èxit la seva participació al 080, amb 144 trobades entre compradors internacionals i marques de moda catalanes. Durant el transcurs del certamen s’ha tancat un primer acord de distribució i una operació comercial, amb la previsió que en les properes setmanes se’n concretin més.
· Les firmes catalanes de moda per a nens BÓBOLI i CND by CÓNDOR amb les col·leccions “Rockabilly Blue” i “Núvols de cotóOI16”, respectivament, han tancat la jornada de clausura de la passarel·la catalana. La 080 finalitza aquesta tarda amb la 40a edició de ModaFAD.
Un cop finalitzada la passarel·la de moda catalana, que s’ha celebrat de l’1 al 5 de febrer a la Casa Llotja de Mar, al voltant de 42.000 persones han passat per la 17a edició del 080 Barcelona Fashion, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general. Aquesta xifra iguala a la registrada en la passada edició de la 080.
Pel que fa a la presència de mitjans de comunicació, s’han acreditat a la passarel·la 795 professionals, dels quals 83 d’àmbit internacional, de 376 mitjans diferents, entre diaris, ràdios, televisions, revistes i mitjans digitals. Del total de mitjans, prop de del 22% són de procedència internacional de països com Regne Unit, Estats Units, Andorra, Alemanya, Mèxic, Polònia, França, Argentina, Rússia, Xile, Colòmbia, Brasil, Xina, Veneçuela, Canadà, Geòrgia, República Txeca, Nicaragua, Suècia, i Països Baixos.
En el vessant comercial, un total de 163 compradors —entre representants d’empreses i centrals de compra, distribuïdors i plataformes online, agents comercials i showrooms— han visitat el certamen durant la setmana, xifra que representa un 10,1% més que a l’anterior edició. Sobre el total, prop del 15% eren internacionals.
En relació amb les xarxes socials, el nombre de seguidors a Facebook, avui, dia de tancament, s’ha situat en 85.123 seguidors (representa un increment del 23,8% respecte el tancament de l’anterior edició). A Twitter, avui hi ha 24.000 seguidors (un 9,2% més que al tancament de l’anterior edició). Finalment, a Instagram, els seguidors comptabilitzats avui sumen 27.800, un 35,1% més que al tancament de la passada edició.
El Barcelona Fashion Showroom tanca amb èxit la seva participació a la 080
El 080 Barcelona Fashion Showroom, iniciativa impulsada pel Clúster Català de la Moda (MODACC) i el 080 Barcelona Fashion, ha acollit més de 144 trobades 2b2 entre una vintena de compradors procedents de Estats Units, Canadà, Xile, Colòmbia, Dubai, Alemanya, Itàlia i Croàcia i 26 marques de moda catalanes que han exposat les seves col·leccions de roba en el marc de la celebració de la passarel·la catalana. En aquest context, s’ha tancat un primer acord de distribució i una operació comercial, i es preveu que en les properes setmanes es concretin més operacions comercials.
El president de MODACC, Francesc Maristany, ha indicat en aquesta jornada de tancament que les marques catalanes participants “han considerat extraordinàriament positiva la iniciativa i la suma de la passarel·la i el showroom ha creat un trampolí comercial per les marques que desfilaven, i ha reforçat la seva promoció internacional”. Per la seva banda, els compradors internacionals “han elogiat la ubicació de la passarel·la, la qualitat i creativitat de les marques que desfilen i l’organització i el format”. Segons Maristany, “Molts han manifestat el seu interès per tornar a Barcelona durant la propera temporada per aprofundir en les relacions amb marques catalanes”.
El 080 i el clúster MODACC ja s’han emplaçat a reeditar el showroom en la propera edició del certamen, incrementant el nombre de compradors visitants i marques participants.
El 080 Barcelona Fashion Market: una facturació de gairebé 15.000 euros
Una edició més del 080 Barcelona Fashion ha acollit el Fashion Market, on prop d’una vintena de botigues efímeres (pop-ups) de moda i complements han estat instal·lades a la Casa Llotja Mar. A tancament de la 080, les botigues participants han generat una facturació de gairebé 15.000 euros. Tot i que en aquesta edició el format del Fashion Market era més reduït, les firmes presents han valorat molt positivament les vendes i els contactes realitzats durant la setmana.
BÓBOLI i CND by CÓNDOR tanquen la passarel·la 080
La jornada da clausura de la 080, s’ha tancat aquesta tarda amb les desfilades de les firmes catalanes de moda infantil BÓBOLI i CND by CÓNDOR. BÓBOLI ha presentat la col·lecció “Rockabilly Blue”, proposta inspirada en el pop anglès dels anys 80. Quadres vermells combinats amb colors foscos, tatxes i efectes metàl·lics en les peces de pell, estrips en els texans i estampats de calaveres. Amb una posada en escena transgressora la firma ha tornat a vestir els nens i nenes d'una manera molt actual i moderna.
De la seva banda, CND by CÓNDOR ha presentat per a la tardor-hivern 2016/17 la col·lecció “”Núvols de cotóOI16”, inspirada en els núvols, els senzills i nets que suggereixen formes insòlites i que fan volar la imaginació. Una col·lecció de colors terrossos i empolsats, i els nous marsala, nata, argila o arena. Plomissols d’oca, estampats bàtik, tuls i estampats menuts amb peces de moltes capes per a les nenes. Per a nois, la línia “Gentle Boy”: pantalons sastre, camises d’estil italià i peces gruixudes en llana. Una col·lecció original, elegant i confortable.
Aquesta edició del 080, que ha acollit les desfilades de 31 dissenyadors i marques de moda, passa aquesta tarda el relleu a la passarel•la de dissenyadors de moda emergents MODAFAD. En la seva 40ª edició, es presentaran les col·leccions d’Enric Martí (Guanyador de l’última edició dels Premis MODAFAD 2015), i Samuel Alarcón (Menció Especial Modafad Fashion Awards 2015).
Més informació i imatges a: www.080barcelonafashion.cat
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twiiter: @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom
4