- araESCRIC és un programa per millorar la competència escrita dels alumnes i per augmentar la seva capacitat de comunicació i el seu rendiment acadèmic
El Departament d’Ensenyament, a través de la pàgina web de l’xtec, ha obert un apartat específic sobre l’araESCRIC, un programa creat per millorar la competència escrita dels alumnes i per augmentar la seva capacitat de comunicació i el seu rendiment acadèmic. L’espai web permet visualitzar els continguts dels materials del programa, així com accedir a les diferents eines i recursos disponibles per tal que el professorat les pugui aplicar a l’aula.
Durant aquest curs 201-2016 s’estan realitzant un cicle de conferències –fins a un total de sis-, que s’ofereixen de forma simultània a tots els serveis territorials d’Ensenyament. Cada conferència desenvolupa una temàtica nuclear, i transversal, relacionada amb la didàctica de l’escrit i se’n duen a terme tres modalitats diferents adaptades a mestres de parvulari i cicle inicial d’educació primària, mestres dels cicles mitjà i superior d’educació primària, i professorat d’educació secundària obligatòria. Les conferències són enregistrades i estan disponibles al nou espai web, així com els instruments i documents de reflexió relacionats amb el contingut de cadascuna.
Al marge de les conferències, el web recollirà recursos com ara les eines de diagnosi, uns quaderns que permeten al professorat avaluar en quina mesura duen a terme accions de promoció de l’escriptura i extreure’n les corresponents conclusions.
En la mateixa línia que el web vinculat a l’Impuls de la Lectura, també s’hi podran trobar materials per al treball de l’escriptura i informacions sobre activitats, tant les organitzades pel Departament d'Ensenyament com externes, bones pràctiques, així com adreces d’interès.
L’araESCRIC es fonamenta en tres eixos. El primer, aprendre a escriure, preveu l’aprenentatge inicial de l’escriptura (educació infantil i primària), el procés de la composició escrita, les seves fases i la reflexió sobre la llengua, i el coneixement dels gèneres textuals i la seva funcionalitat. El segon, escriure per aprendre, amb l’escriptura com a eina d’aprenentatge i de construcció de coneixement, i també com una estratègia transversal per a la millora del rendiment escolar a totes les àrees i matèries. I el tercer, escriure per crear i transmetre el pensament, que vol potenciar l’hàbit de l’escriptura personal i el plaer d’escriure, i l’escriptura creativa, amb la literatura com a model.
29 de febrer de 2016