TURISME

Catalunya participa a la fira MITT de Moscou amb l'objectiu de recuperar el turisme rus

query_builder   23 març 2016 11:30

event_note Nota de premsa

TURISME

Catalunya participa a la fira MITT de Moscou amb l'objectiu de recuperar el turisme rus


  • L’Agència Catalana de Turisme continuarà fent promoció en aquest mercat estratègic per mantenir-se com a una de les destinacions preferides dels russos
 
  • Després de la davallada dels dos últims anys, a partir d’aquest 2016 s’espera un canvi de tendència en l’arribada de turistes russos a Catalunya

 

La directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, encapçalen la delegació catalana que assisteix a la fira internacional de turisme MITT que se celebra des d’avui i fins dissabte 26 de març a Moscou. L’Agència Catalana de Turisme (ACT) hi participa acompanyada d’una vintena d’entitats i empreses del sector turístic català.
 
Davant d’un possible canvi de tendència en els fluxos turístics d’aquest mercat emissor, la Generalitat assisteix a la MITT per recuperar la xifra de turistes russos que visiten Catalunya. Els dos últims anys el mercat rus ha experimentat una davallada generalitzada a tot el món a causa de diversos factors de caire polític i econòmic.
 
Tot i aquest descens, els responsables turístics catalans mantenen la seva aposta per aquest mercat que continua sent estratègic. L’objectiu és que, en aquesta recuperació que es preveu, Catalunya continuï liderant les preferències viatgeres dels turistes russos.
 
Cal destacar que el turisme rus que visita Catalunya és molt fidel a la destinació. Aquesta dada, tenint en compte que enguany les previsions en les xifres del mercat rus apunten a una lleugera recuperació, hauria de permetre que a Catalunya les dades comencessin també a recuperar-se.
 
Tot i aquestes perspectives positives, la Generalitat continua treballant en la seva estratègia de diversificació de mercats, reforçant la promoció en mercats de les ex repúbliques soviètiques, com ara Moldàvia, Armènia, Bielorrússia, Azerbaidjan i Kazakhstan.
 
Avui dimecres 23 de març, a les 14.00h, la directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa,  participen en la roda de premsa que té lloc a l’estand de Catalunya a la MITT de Moscou (Pavelló 2.2 – estand C230. Expotsentr Kràsnaia Presnia, Krasnogvardeiski Proezd, 12, Moscou). La Generalitat explicarà les principals novetats i atractius turístics pel mercat rus.
 
Durant la fira, els responsables turístics de Catalunya mantindran diverses trobades professionals amb els principals operadors turístics russos. 
  
En el marc de la MITT, també tindrà lloc la tradicional trobada entre professionals dels sectors turístics rus i català, un esdeveniment que suposa una bona oportunitat perquè professionals catalans i russos entrin en contacte i reforcin els seus vincles de treball. Aquesta acció compta amb la col·laboració de Codorniu i Torres.
 
La MITT és una de les fires turístiques internacionals de referència.  Amb 1.800 empreses participants i prop de 200  destinacions, l’edició anterior va rebre més de 32.000 visitants, el 76% dels quals van ser professionals del sector turístic.
 
Turisme rus a Catalunya
 
El posicionament de Catalunya en el mercat emissor rus, i que es vol continuar mantenint, és fruit de l’aposta estratègica que el Govern, mitjançant l’Agència Catalana de Turisme va fer amb la inauguració de l’Oficina de Promoció Turística de Catalunya a Moscou ara fa 23 anys, que va esdevenir el primer centre de promoció d’una destinació estrangera a la Federació Russa.
 
Rússia és el novè mercat emissor de turistes a Catalunya i sisè en despesa. Durant l’any 2015 van arribar a Catalunya més de 574.000 turistes russos, xifra que suposa un descens del 31% respecte l’any anterior, que van generar uns ingressos de 765 milions d’euros (un 32,4% menys respecte la xifra de 2014).
 
Dintre del territori català, les destinacions principals dels turistes russos són el litoral i Barcelona ciutat on fan estades llargues, d’uns 10 dies. S’hi observa un increment de les reserves en línia i, a banda del sol i platja i del turisme familiar, principal motivació dels turistes procedents d’aquest mercat, augmenta l’interès en productes com ara el turisme cultural, el turisme de salut i benestar, la gastronomia i el turisme de compres.
 
Participants dins de l’estand Catalunya
 
A la MITT de Moscou, acompanyen  l’Agència Catalana de Turisme les següents empreses i entitats turístiques:
 
  • Diputació de Barcelona
  • Patronat de Turisme Costa Brava Girona
  • Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona – Costa Daurada
  • Turisme de Barcelona
  • Montserrat
  • Abba Hotels
  • Alva Park Costa Brava
  • Estival Park
  • Hotel Casa Fuster
  • Iber Rusia
  • iTravex / Viajes Libratur
  • Karart Travel
  • Novovira/Viajes Ancodes
  • Publintur
  • Rigat Park Hotel
  • SBL International Real Estate
  • Sol Vip Travel
  • Ticket Bureau
  • Terramar Goup
  • Torres Wine Center
  • Viajes Olympia


Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:

A Twitter:  @sapscom

Al canal de Youtube: SapsCom