La Generalitat promociona Catalunya com a destinació d'inversions al cercle de negocis més influent de França

Més de 200 alts directius d'empreses franceses han participat en un acte organitzat per l'associació Wine & Business Club a París per conèixer el potencial de Catalunya franceses

query_builder   14 abril 2016 21:03

event_note Nota de premsa

La Generalitat promociona Catalunya com a destinació d'inversions al cercle de negocis més influent de França

Més de 200 alts directius d'empreses franceses han participat en un acte organitzat per l'associació Wine & Business Club a París per conèixer el potencial de Catalunya franceses

·     Més de 200 alts directius d’empreses franceses han participat aquesta tarda en un acte organitzat per l’associació empresarial francesa Wine & Business Club a París per conèixer el potencial de Catalunya per a les inversions franceses.
 
·     A l’acte, coorganitzat per ACCIÓ i l’Agència Catalana de Turisme, també hi han participat les empreses catalanes Angel Bosch, Carns Romeu, Promerca i Tupinamba, que s’han entrevistat amb cadenes de restauració, grups de càtering i distribuïdors.
 
·     França és el segon país del món que inverteix més a Catalunya i el que rep més exportacions d’empreses catalanes.
   
La Generalitat ha promocionat Catalunya com a destinació d’inversions aquest dijous a la tarda a París al cercle de negocis més influent de França, el Wine & Business Club. Més de 200 alts directius francesos han conegut de primera mà les oportunitats de negoci que ofereix Catalunya en un esdeveniment que també ha servit per impulsar les relacions comercials entre empreses d’ambdós països.
 
Creat fa 24 anys, el Wine & Business Club és un cercle de negocis d’alt nivell que compta amb 2.500 socis i 17 delegacions a França, Mònaco, Ginebra i Luxemburg. Tots els seus socis són directius d’empreses, la majoria mitjanes i grans, tot i que també hi ha presència de multinacionals i pimes. A l’acte, coorganitzat per ACCIÓ i l’Agència Catalana de Turisme, hi ha participat el president del Wine & Business Club, Alain Marty, el director de l’Oficina de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ a París, Christophe Arnoul, i el director executiu de l’Agència Catalana de Turisme, Patrick Torrent, entre d’altres.
 
Arnoul ha assegurat davant dels empresaris francesos que “Catalunya ofereix les millors perspectives econòmiques del sud d’Europa pel seu potencial de creixement, el talent, la competitivitat i les infraestructures”. Ha subratllat que “França és un soci econòmic històric de Catalunya”, posant per exemple que la primera cambra de comerç francesa a l’estranger es va obrir a Barcelona fa més de 130 anys. El director de l’oficina d’ACCIÓ a París ha destacat la presència de gairebé 800 empreses franceses a Catalunya.
 
Durant l’acte, les empreses catalanes Angel Bosch, Carns Romeu, Promerca i Tupinamba del Clúster Foodservice s’han entrevistat amb compradors de cadenes de restauració, grups de càtering i distribuïdors per trobar nous socis comercials en els seus processos d’expansió a França. Per fomentar la internacionalització de les empreses del foodservice, el Clúster també ha participat a l’esdeveniment per buscar sinergies amb associacions empresarials franceses de l’àmbit de la gastronomia per impulsar projectes col·laboratius entre empreses d’ambdós països.
 
En el marc de la celebració de l’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme, l’Agència Catalana de Turisme ha fet una presentació sobre l'enogastronomia catalana i  ha dut a terme una degustació de vins catalans amb presentació d'aquests per part dels productors. Així mateix, ha explicat també la tasca que duu a terme el Catalunya Convention Bureau en la captació de fires i congressos per a la destinació catalana.

El principal soci comercial
 
La inversió de França a Catalunya va assolir el 2015 els 757,8 milions d’euros, situant-se com el segon país que més va invertir a Catalunya, segons dades del Ministeri d’Economia i Competitivitat. Va fer-ho sobretot a la indústria de l’alimentació i als serveis de menjar i begudes. Així, l’any passat, el 35,4% del total que van invertir les empreses franceses a l’Estat espanyol va anar destinat a Catalunya.
 
D’altra banda, França és la destinació que rep més exportacions catalanes. En concret, l’any passat van suposar el 15,3% del total de vendes a l’exterior de Catalunya, superant els 9.780 milions d’euros. Les exportacions catalanes a França –que corresponen principalment a vehicles, matèries plàstiques i carn de porc- representen el 25,3% del les vendes de l’Estat espanyol en aquest país. Actualment hi ha gairebé 4.000 empreses catalanes que exporten regularment a França, és a dir, que ho fan els darrers quatre anys de manera consecutiva.
 
Pel que fa al turisme, el número de persones franceses que van visitar Catalunya va arribar el 2015 a les 4,9 milions de persones, que van generar una despesa de 2.468 milions d’euros.
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom

1  

Fitxers adjunts

Moment de la jornada del Wine & Business Club

Moment de la jornada del Wine & Business Club
JPG | 178

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined