ContactaEN
event_note Nota de premsa

Interior, Telefónica i la Universitat Rovira i Virgili facilitaran, a través d'una app mòbil, el contacte dels estudiants i professors estrangers amb el telèfon d'emergències 112

FOTO
  • Posteriorment a la signatura del conveni, el conseller Jané ha presidit aquesta tarda la reunió de Junta de Seguretat del Consell Comarcal del Baix Camp
 
 
El Departament d’Interior, la Universitat Rovira i Virgili (URV) i Telefónica, han signat avui un conveni de col·laboració per tal de facilitar la distribució de l’aplicació mòbil per a telèfons intel·ligents que permet un millor accés al telèfon d’emergències 112 de Catalunya als estudiants i professors dels programes internacionals de la URV, a més de personal d’administració i serveis estrangers i que no parlen català, castellà, anglès, francès o alemany.
 
Han signat el conveni el conseller d’Interior, Jordi Jané; el rector de la Universitat Rovira i Virgili, Josep Anton Ferré; i el director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura. Ha assistit a la signatura el director del CAT112, Federic Adan.
 
El conseller Jordi Jané ha agraït la tasca feta tant des del 112 com des de la Universitat Rovira i Virgili i Telefònica per posar en marxa aquest aplicatiu en l’àmbit universitari: “Aquesta és la demostració que la tecnologia ajuda a millorar la vida de les persones, i aquesta app ho fa precisament quan més ho necessitem, és a dir quan tenim una emergència". El conseller també ha explicat que aquesta iniciativa es farà extensiva a altres àmbits.
 
Per la seva banda, el director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura, ha posat en valor l’eficàcia i eficiència del Departament d'Interior a l'hora de donar resposta i protecció a diferents col·lectius. En aquest sentit, ha destacat la implicació de Telefónica en el projecte. "És evident la gran transformació de Telefónica per les preocupacions relacionades amb l’àmbit social", ha dit.
 
El rector de la Universitat Rovira i Virgili, Josep Anton Ferré, ha mostrat la seva satisfacció amb una ironia: "Normalment la universitat signa convenis per poder-ne fer ús i aquesta es la primera vegada que incorporem una iniciativa que m'agradaria que no s’hagués d'usar mai". Ferré assegura que aquesta és una eina que garantirà poder interaccionar amb els alumnes.
El rector de la universitat ha explicat que el 35% de l'alumnat de la universitat és de fora del país i de moltes nacionalitats diferents.
 
Per últim, el director del CAT112, Federic Adan, ha explicat que l'app es posarà en marxa a la Universitat Rovira i Virgili el pròxim curs, i abans que acabi l'estiu volen signar el mateix conveni amb les universitats de Girona i Lleida.
 
Mitjançant aquest conveni, Telefónica es compromet a proveir de manera gratuïta a la URV i al CAT112 l’aplicació multilingüe desenvolupada; i la Universitat facilitarà la distribució d’aquesta App de manera gratuïta als membres de la comunitat universitària que visiten la URV en l’àmbit dels programes internacionals; fer-ne difusió i promoure’n la utilització (revistes, publicacions en línia, cartellera, etc.). Finalment, el CAT112 garanteix que tractarà adequadament els avisos que rebi als seus centres de gestió i iniciarà els protocols establerts per donar-hi resposta.
 
Amb aquesta APP, la Universitat Rovira i Virgili (URV) vol millorar la seguretat de les persones estrangeres que visiten o resideixen a Catalunya i que utilitzen els serveis d’aquesta universitat. El CAT112 juntament amb Barcelona Centre Universitari BCU ja difon i distribueix aquesta APP entre els estudiants estrangers que fan estades a Barcelona.
 
L’aplicació ‘112 Accessible’ és una app desenvolupada per Telefónica que permet als estrangers que visiten Catalunya comunicar-se amb el telèfon d’emergències a través de pictogrames i un servei de geolocalització mitjançant el seu idioma.
 
L’app es basa en pictogrames que recullen les principals i més comunes emergències que fan que els ciutadans truquin al telèfon 112. Els pictogrames estan agrupats en tres apartats: policials, de salvaments i extinció d’incendis i sanitàries, que indiquen situacions com agressions, robatoris, accidents de cotxe, incendis, inundacions, maltractaments, convulsions, vòmit, etc. A més, cada pictograma inclou consells per minimitzar el risc mentre no arriben els serveis d’emergències.
 
Amb aquesta aplicació, el CAT112 va obrir fa anys un nou canal d’entrada de les emergències, facilitant la comunicació a tots els estrangers sense la limitació de l’idioma. Les llengües que inclou aquesta versió de l’app són l’anglès, el rus, xinès, àrab, polonès, japonès i italià, però l’aplicació està preparada per a incorporar nous idiomes en el futur. 
 
 Cal tenir en compte que el canal principal de comunicació i el més àgil per alertar d’una emergència és la trucada de veu, per la qual cosa l’ús d’aquesta aplicació ha de realitzar-se únicament en cas que la trucada no sigui viable. El CAT112 atén les trucades de veu en català, castellà, anglès, francès i alemany.
 
 El telèfon d’emergències 112 centralitza totes les trucades d’emergències de Catalunya, funciona les 24 hores del dia els 365 dies de l’any, és gratuït i comú a tota la Unió Europea.
 
A banda d’aquesta APP, el CAT112 disposa d’una versió per a persones sordes i laringectomitzades que necessiten contactar amb el 112 però no poden parlar amb l’operador del telèfon d’emergències que atén les trucades.
A més, el CAT112 compta amb l’APP My112, gratuïta i d’ús universal, que permet geolocalitzar la trucada de forma automàtica si hi ha cobertura de dades.
 
Aquestes iniciatives del CAT112, desenvolupades conjuntament amb Telefónica, tenen l’objectiu que tots els ciutadans que pateixin una emergència siguin atesos en igualtat de condicions pel sistema d’emergències de Catalunya de forma coordinada, eficaç, eficient i immediata.
 
 
 
Reunió de la Junta de Seguretat del Consell Comarcal del Baix Camp
 
El conseller d'Interior, Jordi Jané, s'ha reunit aquesta tarda amb alcaldes i regidors del Baix Camp, en una reunió convocada pel Consell Comarcal, amb l'objectiu de tractar temes relacionats amb la seguretat.
 
El conseller d'Interior ha explicat que a aquesta reunió es fa per poder tenir un contacte més directe amb el Departament d'Interior "per poder arribar des del poble mes petit fins als municipis més grans".
 
Jané ha posat en valor la reducció de delictes a la comarca, que han baixat un 10%, de 13.983 fets delinqüencials el 2014 a 12.592 el 2015. "Això és gracies a la bona feina de la policia però també dels ajuntaments que han fet una molt bona tasca", ha dit el conseller.
 
A l’acte també hi ha assistit el president Consell Comarcal i alcalde de Borges del Camp, Joaquim Calatayud; el delegat territorial del Govern de la Generalitat a Tarragona, Òscar Peris; el director general d’Administració de Seguretat, Jordi Jardí; el director del Centre i Gestió de Trucades d’Urgència 112 de Catalunya, Federic Adan; el director dels Serveis Territorials del Departament d’Interior a Tarragona, Joan Carles de la Monja; i l’intendent cap de la Regió Policial Camp de Tarragona, Jaume Giné; entre d’altres autoritats.