• La delegació catalana visitarà Florida, Califòrnia i Washington per impulsar la cooperació empresarial amb Catalunya i buscar oportunitats de negoci en els camps de la gastronomia i la innovació tecnològica.
 
  • 8 empreses i 7 cellers catalans presentaran els seus productes al congrés World of Flavors a Napa Valley, considerat l’esdeveniment professional de referència als Estats Units en el camp de la gastronomia.
 
  • D’altra banda, 3 empreses catalanes participaran a la fira eMerge de Miami, un hub de la indústria tecnològica i l’economia digital que actua de plataforma entre Amèrica Llatina, Nord-Amèrica i Europa.
 
  • El conseller es reunirà amb associacions empresarials, representants d’administracions públiques i entitats com el Banc Mundial o el Banc Interamericà de Desenvolupament (BID).
 
El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, encapçala una missió institucional i empresarial des d’avui i fins divendres als Estats Units amb l’objectiu d’impulsar la cooperació empresarial amb Catalunya i buscar oportunitats de negoci en els sectors de la gastronomia i la innovació tecnològica. Durant la missió, organitzada per ACCIÓ, la delegació catalana visitarà els estats de Florida, Califòrnia i Washington. També hi participarà la directora general d’Indústria, Núria Betriu.
 
Aquest dilluns la delegació visitarà Miami per participar a la fira eMerge, considerada la plataforma entre Amèrica Llatina, Nord-Amèrica i Europa en el camp de la indústria tecnològica i l’economia digital. Les empreses catalanes Medtep, Opentrends i iContainers es reuniran amb altres companyies de tot el món per buscar socis i noves oportunitats de negoci i participaran en conferències, pitchs i activitats de treball en xarxa en un congrés que l’any passat va registrar més de 10.000 assistents de 50 països.
 
D’altra banda, el conseller i la directora general es reuniran amb Beacon Council, l’agència oficial de desenvolupament econòmic del comtat de Miami que dóna suport a les empreses de la regió i treballa per l’atracció d’inversions estrangeres. Els directius de l’organització ja es van reunir amb representants de la Generalitat en el marc del Mobile World Congress celebrat al febrer, i l’objectiu de la trobada és buscar noves vies de col·laboració per fomentar les relacions comercials entre Florida i Catalunya.
 
A San Francisco, la delegació catalana es reunirà amb representants del Govern de Califòrnia a la ciutat per mostrar la voluntat de continuar treballant conjuntament per desplegar noves línies d’actuació després del memoràndum d’entesa signat entre el Govern de Catalunya i l’Estat de Califòrnia l’any passat. A més, el conseller oferirà a l’associació empresarial público-privada Bay Area Council una conferència-col·loqui amb presència de companyies de la regió.
 
El dimecres comença el congrés Worlds of Flavor, l’esdeveniment de referència als Estats Units en el camp de la gastronomia celebrat a Santa Helena, Napa Valley (Califòrnia), que comptarà amb la participació de 8 empreses, 7 cellers i 2 xefs catalans. Es tracta de Cadí, Moritz, Casa Pons, Caviaroli, Inpanasa, Priorat Natur, Sosa Ingredients i Urgasa i els cellers Caves Torelló, Mas Bertran, Agrícola Sant Josep, Celler Mas d’en Blei, Molí Parellada, Cellers Unió i Buil Giné. Els xefs són Mateu Casañas i Sergio Andreu -dels restaurants Disfrutar i La Pepita-, respectivament.
 
Així mateix i emmarcat en l’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme, l’Agència Catalana de Turisme realitzarà una presentació sensorial de Catalunya com a destinació turística. Els assistents podran tastar productes catalans, escoltar com sona la Patum, i ser un casteller o pescar en aigües catalanes gràcies als vídeos 360 graus que podran veure amb unes ulleres de realitat virtual. En acabar se’ls obsequiarà amb llavors de productes catalans –calçots, tomàquets de Montserrat, arròs del Delta, etc- perquè s’enduguin una part de Catalunya a casa seva.
 
L’última etapa de la missió serà a Washington, on el conseller es reunirà amb directius del Banc Mundial i del Banc Interamericà de Desenvolupament (BID) per buscar noves vies d’impuls a la innovació i al comerç exterior de les empreses catalanes.
 
Les relacions comercials entre Estats Units i Catalunya
 
Estats Units és el 6è mercat del món amb un volum més elevat d’exportacions catalanes. De fet, el 2015 les vendes catalanes van créixer un 21% en relació a l’any anterior assolint els 2.610 milions d’euros i registrant 2.709 empreses exportadores regulars (és a dir, que hi han venut els darrers quatre anys de manera consecutiva). Destaquen les exportacions dels Estats Units de maquinària, productes farmacèutics i productes químics.
 
Pel que fa a les exportacions dels Estats Units a Catalunya (2.147 milions d’euros l’any 2015), aquestes són superiors a les que van destinades a països con Dinamarca, Finlàndia o Portugal i similar a les de Suècia, Àustria i Polònia.
 
La relació comercial entre Catalunya i els Estats Units va començar el 1797 amb l’establiment del primer consolat americà a Barcelona. Actualment hi ha més de 500 companyies catalanes establertes als Estats Units, mentre que hi ha 710 multinacionals americanes amb presència a Catalunya
 
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.
 
 -----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom