• És el Worlds of Flavor celebrat a Napa Valley (Califòrnia), que comptarà amb 800 alts càrrecs de cadenes de restauració, hostaleria, operadors i xefs per conèixer les darreres tendències i tècniques culinàries.
 
  • Els xefs catalans prepararan diversos plats amb els ingredients de les empreses per donar a conèixer les tendències gastronòmiques de Catalunya i la simbiosi entre la tradició culinària catalana, la innovació i els productes autòctons.
 
  • La participació en aquest congrés, que acabarà divendres, s’emmarca en la missió empresarial que encapçala el conseller Baiget aquesta setmana als Estats Units per impulsar la cooperació empresarial Catalunya i Florida, Califòrnia i Washington.
 
8 empreses, 7 cellers i 2 xefs catalans participen des d’avui i fins divendres al congrés de referència als Estats Units en el camp de la gastronomia. Es tracta del Worlds of Flavor celebrat al campus de Greystone de Santa Helena (Napa Valley, Califòrnia), un esdeveniment que comptarà enguany amb la presència de 800 alts càrrecs de cadenes de restauració, hostaleria, operadors i xefs per conèixer les darreres tendències i tècniques culinàries del món.
 
La presència d’empreses catalanes en aquest congrés s’emmarca en la missió empresarial i institucional organitzada per ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa, que encapçalen el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i la directora general d’Indústria, Núria Betriu.
 
Baiget, que acompanya aquest dimecres les companyies catalanes al congrés, ha assegurat que “el World of Flavors és un gran aparador, subratllant que “la participació en aquest congrés és una gran oportunitat per a les empreses catalanes, que podran presentar els seus productes als xefs i professionals més prestigiosos dels Estats Units per impulsar la seva expansió al país”. Baiget ha apuntat que “les exportacions agroalimentàries catalanes als Estats Units han presentat una evolució positiva els darrers anys, amb un creixement del 16,5% el 2015 i assolint els 256,2 milions d’euros”. El conseller ho ha atribuït a la “tradició culinària de Catalunya, la qualitat dels productes del país i l’aposta decidida del sector per la innovació”, posant per exemple “els més de 50 restaurants catalans que han estat guardonats amb estrelles Michelin” i “els centres tecnològics i de recerca de primer nivell com l’IRTA, la Fundació Alícia i el CTNS - que s’ha integrat a Eurecat-”.
 
Així, les empreses faran networking amb els assistents i participaran als més de 60 seminaris que s’han organitzat en el marc del congrés, que està organitzat pel Culinary Institute of America (CIA), la universitat més prestigiosa del món en el camp de la formació culinària i de les ciències gastronòmiques i que té campus a Nova York, Texas, Califòrnia i Singapur. Les 8 empreses que s’han desplaçat als Estats Untis per participar-hi són Cadí, Moritz, Casa Pons, Caviaroli, Inpanasa, Priorat Natur, Sosa Ingredients i Urgasa. D’altra banda, els cellers que estaran representants a través d’un equip d’ACCIÓ són Caves Torelló, Mas Bertran, Agrícola Sant Josep, Celler Mas d’en Blei, Molí Parellada, Cellers Unió i Buil Giné.
 
A més, els dos xefs catalans Mateu Casañas i Sergio Andreu -dels restaurants Disfrutar i La Pepita, respectivament- prepararan diversos plats amb els ingredients de les empreses catalanes per donar a conèixer als assistents del congrés les tendències gastronòmiques de Catalunya i la simbiosi entre la tradició culinària catalana, la innovació i els productes autòctons.
 
Així mateix i emmarcat en l’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme, l’Agència Catalana de Turisme realitzarà en el marc del congrés una presentació sensorial de Catalunya com a destinació turística. Els assistents podran tastar productes catalans, escoltar com sona la Patum, i ser un casteller o pescar en aigües catalanes gràcies als vídeos 360 graus que podran veure amb unes ulleres de realitat virtual. En acabar se’ls obsequiarà amb llavors de productes catalans –calçots, tomàquets de Montserrat, arròs del Delta, etc- perquè s’enduguin una part de Catalunya a casa seva.
 
La missió als Estats Units

Amb la participació al World of Flavours a Napa Valley, la delegació catalana ja ha visitat Florida i Califòrnia per impulsar la cooperació empresarial amb Catalunya i buscar oportunitats de negoci en els camps de la gastronomia i la innovació tecnològica. A Miami, 3 empreses catalanes van participar a la fira eMerge -un hub de la indústria tecnològica i l’economia digital que actua de plataforma entre Amèrica Llatina, Nord-Amèrica i Europa- i el conseller va signar un memoràndum d’entesa amb el Beacon Council, l’agència oficial de desenvolupament econòmic del comtat.
 
A San Francisco, Baiget es va reunir amb representants del Govern de Califòrnia a la ciutat i va oferir a l’associació empresarial público-privada Bay Area Council una conferència-col·loqui amb presència de companyies de la regió. L’última etapa serà Washington, on el conseller es reunirà amb directius del Banc Mundial i del Banc Interamericà de Desenvolupament (BID) per buscar noves vies d’impuls a la innovació i al comerç exterior de les empreses catalanes.
 
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.


 -----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom