· Aquesta estratègia respon a una de les directrius del Pla Estratègic de Turisme de Catalunya, que indica que cal potenciar el turisme de les comarques de l’interior per aconseguir un reequilibri territorial dels fluxos turístics i de la riquesa que generen.
· El programa que impulsa la marca Pirineus està format per la Generalitat i els ens de promoció turística territorials.
El programa Pirineus ha decidit aquest any realitzar una forta aposta per aquesta marca turística, i ha doblat el pressupost per a la seva promoció, que ha passat dels 355.000 euros de l’any passat als 710.000 d’aquest any. Això ha estat possible gràcies a l’acord al qual han arribat tots els integrants del programa: l’Agència Catalana de Turisme, l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), Turisme de Barcelona, i els Patronats de Turisme de la Diputació de Lleida, Costa Brava Girona, Diputació de Barcelona, i el Conselh Generau d’Aran.
L’objectiu d’aquest increment és donar més visibilitat a la marca Pirineus i dotar-la de més presència tant en el mercat domèstic, com en els mercats de proximitat, i altres mercats internacionals.
Per tal d’aconseguir aquests objectius, aquest any es durà a terme una gran campanya de publicitat en mitjans, tant tradicionals com digitals. Es desenvoluparà en els mercats de Catalunya, Espanya, França i Benelux, i cobrirà tot l’any.
A més, del 15 al 19 de juny per primera vegada es realitzarà un gran viatge de premsa amb una trentena de mitjans dels mercats de d’Alemanya, Benelux, Espanya, França i Israel. S’organitzaran quatre viatges, a diferents parts del territori, focalitzats en quatre productes concrets: turisme actiu, cultura, natura i família, i amb un denominador comú que serà la gastronomia, present a tots ells. L’objectiu és que aquests mitjans puguin conèixer a fons tot el territori dels Pirineus, i les activitats que s’hi poden fer durant tot l’any, i esdevinguin prescriptors en els seus respectius països.
Finalment, una altra de les accions destacades serà la Jornada InterPirineus, que té com a objectiu crear un espai de trobada entre les empreses pirinenques, per tal de crear sinergies i fomentar la comercialització de noves destinacions i nous productes d’interior i de muntanya de Catalunya.
L’aposta per la marca Pirineus forma part de l’estratègia de l’Agència Catalana de Turisme i la Direcció General de Turisme de potenciar el turisme interior i de muntanya per aconseguir un reequilibri territorial dels fluxos turístics i de la riquesa que generen.
Aquesta estratègia respon a una de les directrius del Pla Estratègic de Turisme de Catalunya, que indica que cal potenciar el turisme de les comarques de l’interior de Catalunya per tal de millor l’equilibri territorial del PIB turístic i de l’ús turístic que es fa del patrimoni cultural i natural, apostar per la diversificació de productes, potenciant aquells que són desestacionalizadors i creant una oferta específica per a segments concrets de turistes (cicloturisme en carretera, pesca, etc), i facilitar si és necessari la creació de producte turístic a l’interior.
Programa Pirineus
El programa Pirineus de l’Agència Catalana de Turisme posa en valor tota la diversitat de l’oferta turística dels Pirineus catalans. L’objectiu és consolidar el turisme de les comarques del Pirineu català en els mercats emissors de proximitat mitjançant una promoció específica, que ha de servir, entre altres mitjans, per desestacionalitzar la demanda.
Des de l’any 2003, aquest programa de treball potencia tots els recursos i productes disponibles des d’una visió transversal. L’oferta comprèn activitats de turisme actiu i natura, patrimoni cultural i gastronòmic pirinenc, i aquelles que es poden realitzar a les estacions d’esquí i muntanya durant tot l’any.
El programa Pirineus és fruit d’un conveni de col·laboració entre l’Agència Catalana de Turisme, l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), Turisme de Barcelona, i els Patronats de Turisme de la Diputació de Lleida, Costa Brava Girona, Diputació de Barcelona, i el Conselh Generau d’Aran.
L’Agència Catalana de Turisme hi participa amb accions de promoció i comercialització de l’oferta disponible a les onze comarques de Lleida, Girona i Barcelona, que l’integren.
Tota la informació sobre el programa Pirineus es pot consultar al web www.visitpirineus.com.
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twiter: @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom