- El cap de l’Executiu ha presidit aquest vespre al Camp Nou l'acte de benvinguda als participants del 43è Congrés de la Plataforma Europea d’Autoritats Reguladores (EPRA)

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha reclamat aquesta nit la necessitat de “reforçar una cultura audiovisual europea comuna” durant l’acte de benvinguda als participants en el 43è Congrés de la Plataforma Europea d’Autoritats Reguladores (EPRA),que s'ha celebrat al Camp Nou.
“La cooperació entre les diferents administracions és necessària si volem fer front junts a un nou panorama dels mitjans de comunicació”, ha afirmat el president, que ha recordat que “tenir valors comuns i l'assoliment de posicions comunes ens fa, de fet, més grans i més forts”.
En el cas de Catalunya, el president ha remarcat que "estem orgullosos del funcionament del CAC i estem treballant per mantenir la seva independència i la seva autonomia, en el benentès que és un bé per a tots".
El Congrés organitzat pel Consell Audiovisual de Catalunya, de tres dies de durada, comença demà a Barcelona i aplegarà 180 delegats de les autoritats reguladores europees. El president ha assenyalat que els participants són en “un país i una ciutat on el diàleg i el consens han marcat la nostra història, formen part del nostre tarannà com a poble”, i ha desitjat que els fòrum de discussió que es debatin “trobin l’esperit dialogant propi d’aquesta terra”.
D'entre els temes que es debatran en el Congrés, el cap de l'Executiu ha destacat que el sector afronta tres grans reptes de futur: els nous mercats de l'audiovisual, "com regular, controlar i vetllar pels continguts dels nous formats"; el futur de la televisió gratuïta i l'impacte dels nous serveis d'entreteniment de pagament i els canvis que han produït en la forma de consumir l'entreteniment i la informació.




