TURISME

La Generalitat certifica Sant Pere Pescador com a Destinació de Platja en Família

query_builder   28 maig 2016 13:49

event_note Nota de premsa

TURISME

La Generalitat certifica Sant Pere Pescador com a Destinació de Platja en Família


  • Catalunya compta actualment amb 23 destinacions amb el segells de Platja en Família i Natura i Muntanya en Família, i 6 més en procés de certificació.
  • El turisme familiar és un dels projectes estratègics en la promoció turística de Catalunya, ja que una gran part dels visitants de la destinació catalana pertanyen a aquest segment.

 

El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha lliurat avui a l’alcalde de Sant Pere Pescador, Agustí Badosa, el diploma que acredita el municipi com a Destinació de Platja en Família. Durant l’acte el conseller ha estat acompanyat pel director executiu de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Patrick Torrent.
 
El conseller Baiget també ha lliurat les plaques acreditatives als 28 establiments del municipi adherits a aquest segell: 10 allotjaments turístics, 11 restaurants, 6 empreses d’activitats culturals, d’oci i lleure, i una oficina de turisme, el que suposa el 67% de l’oferta turística total del municipi. Aquest alt nombre d’adhesions demostra l’alt grau d’implicació del sector turístic de la destinació, públic i privat, en aquest projecte.
 
Sant Pere Pescador ha aconseguit aquest segell gràcies a un entorn privilegiat on destaquen el Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà, un dels espais naturals de Catalunya més aptes per a l’observació d’aus, i una magnífica badia que li atorga el dret a formar part del Club de les Badies Més Belles del Món, juntament amb Castelló d’Empúries, L’Escala i Roses.
 
Aquest municipi és també conegut per les seves platges –gairebé set quilòmetres de dunes verges-, i per ser un referent en el món dels esports nàutics, fins el punt d’acollir any rere any el Campionat del Món de Windsurf. A més, s’hi poden recórrer diversos senders, com l’Itinerari Natural al voltant del riu Fluvià, part del sender de gran recorregut GR92, o la xarxa de senders pedestres Itinnerània que connecta les comarques de l’Alt Empordà, el Ripollès i la Garrotxa.
 
Finalment, cal destacar la variada oferta d’allotjament del municipi, formada per quatre hotels, quatre cases de turisme rural, diversos apartaments i set càmpings que es troben entre els millors d’Europa. Així ho avalen premis com el Best Camping 2016 de l’associació alemanya ADAC, el guardó DCC atorgat pel Deutscher Camping Club, o el reconeixement de la guia holandesa ANWB, entre d’altres.
 
En l’actualitat hi ha 23 destinacions adherides als segells de Turisme Familiar. El segell de Platja en Família compta amb 19 destinacions certificades: Blanes, Calonge-Sant Antoni, Castell-Platja d’Aro, Lloret de Mar, Roses, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, i Torroella de Montgrí-L’Estartit, a la Costa Brava; Calella, Castelldefels, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Santa Susanna, i Vilanova i la Geltrú a Costa Barcelona; i Calafell, Cambrils, El Vendrell, Salou, i Vila-Seca/La Pineda Platja, a la Costa Daurada. Per la seva banda, el segell Natura i Muntanya en Família compta amb 4 destinacions certificades: Muntanyes de Prades a la Costa Daurada i Berga, La Vall de Boí i Les Valls d’Àneu als Pirineus. A més, 6 destinacions més es troben actualment en procés de certificació.
 
Segell de Platja en Família
 
L’any 2003, l’Agència Catalana de Turisme va crear el segell de Destinació de Turisme Familiar. En un procés d’evolució d’aquesta certificació, amb l’objectiu d’actualitzar-la i adaptar-la a la demanda per atraure més clients i de major qualitat, s’ha dividit en dos segells: Platja en Família, que s’atorga als municipis del litoral, i Natura i Muntanya en Família, que s’atorga a les destinacions d’interior.
 
L’objectiu és consolidar Catalunya com una destinació turística familiar de referència a nivell internacional, i facilitar i oferir un producte especialitzat en base a les necessitats específiques de la demanda familiar. En el cas del segell Platja en Família, a més, es cerca el re posicionament de destinacions madures molt conegudes pel turista o bé d’aquelles en les que cal un impuls per millorar la seva competitivitat.
 
El segell de Platja en Família s’atorga a un municipi del litoral, que ofereix uns determinats serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens, com per exemple:
 
  • Serveis especialitzats per a famílies: bressols, trones, mini clubs, canviadors de bolquers, etc.
  • Especial atenció a les normes de seguretat, tant en espais públics com en establiments certificats amb el segell: protecció d’endolls, seguretat en les baranes dels balcons, etc.
  • Ampli programa d’animació, serveis i activitats per a nens
  • Instal·lacions adequades per als més petits en zones públiques, allotjaments i oferta complementària
  • Fàcil accés a la informació dels programes d’activitats diàries, per planificar millor l’estada
 
Es tracta a més d’un projecte de col·laboració público-privada, donat que els serveis poden ser ofertats tant per instal·lacions i equipaments públics com per les empreses turístiques privades de la destinació.
 
Les destinacions que volen ser certificades com a Platja en Família o Natura i Muntanya en Família han de complir una sèrie de requisits, tant a nivell de destinació com a nivell d’establiments i serveis turístics.
 
Turisme Familiar, un segment clau
 
El turisme familiar és un dels projectes estratègics en la promoció turística de Catalunya, ja que una gran part dels nostres visitants pertanyen a aquest segment. Per aquesta raó, l’Agència Catalana de Turisme ha esmerçat nombrosos esforços en promocionar l’oferta turística catalana adreçada al públic familiar. Així l’any 2014 fou declarat l’Any de Turisme Familiar, amb l’objectiu de posicionar Catalunya com una destinació ideal per les vacances en família, tant a nivell nacional com internacional.
 
En l’actualitat els esforços promocionals es centren en diverses campanyes publicitàries (on line i off line) en els mercats d’Espanya, França, Regne Unit, Benelux, Alemanya; una trobada comercial amb agències de viatges en el marc del Buy Catalunya; la participació en diferents fires i esdeveniments; diversos viatges amb bloguers i amb mitjans de comunicació; la renovació d’elements de marxandatge i catàlegs; i una edició d’una guia de viatge on line, entre d’altres.
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twiter: @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom
 

1  

Imatges

La Generalitat certifica Sant Pere Pescador com a Destinació de Platja en Família

La Generalitat certifica Sant Pere Pescador com a Destinació de Platja en Família 1000