· A finals d’any estarà enllestit un primer esborrany d’aquest Pla que servirà per planificar i ordenar el sistema aeroportuari a Catalunya

El Departament de Territori i Sostenibilitat, mitjançant Aeroports de Catalunya, ha licitat la redacció del nou Pla estratègic de l’aviació de Catalunya, que ha d’analitzar la configuració del sistema aeroportuari català per poder planificar les accions a dur a terme amb l’horitzó temporal del 2030.
A finals d’any es preveu disposar d’un primer esborrany del document, que es licita amb un termini de redacció de 24 mesos i té un cost de 320.000 euros. El Pla haurà de contemplar les propostes i consideracions incloses en l’anterior Pla d'aeroports, aeròdroms i heliports de Catalunya, que dibuixava les prioritats en aquest sector entre el 2009 i el 2015.
El document haurà d’analitzar el sistema aeroportuari català i establir les prioritats d’acció fins al 2030. En concret abordarà els aspectes següents:
· Aviació comercial: el document servirà per disposar d’una previsió de demanda de transport de passatgers, mercaderies i indústria als aeroports de Barcelona-el Prat, Girona, Reus, Lleida-Alguaire i Andorra-la Seu. També per analitzar l’oferta actual i prevista de les infraestructures, l’accessibilitat als aeroports i la connectivitat d’aquestes infraestructures en la xarxa de transports. Això permetrà preveure escenaris de desenvolupament d’infraestructura viables ambientalment, social, econòmica i tècnica, per tal de satisfer aquesta demanda.
· Aviació general (aeròdroms): s’analitzarà la viabilitat per al desenvolupament i implementació de nous aeròdroms dedicats a l’aviació general i esportiva. Aquest escenari cal que estigui acompanyat d’una estratègia pel foment i desenvolupament del sector de l’aviació general a Catalunya, que estarà definida en el pla.
· Heliports: s’establirà un pla de desenvolupament del sector de transport en l’helicòpter d’acord amb les necessitats sectorials, per tal d’afavorir la utilització d’aquest mode de transport, ja sigui amb caràcter de servei públic (rescats, transport medicalitzat, emergències, control i seguiment...) com per al transport privat.




