event_note Nota de premsa

Professors de centres educatius rebran formació específica per a la doble titulació Batxibac

 

  • La Universitat de Perpinyà acollirà demà per primera vegada una formació sobre el Batxibac per a 40 professors
Un total de 40 professors d’arreu de Catalunya s’aplegaran demà a la Universitat de Perpinyà en la primera jornada formativa específica sobre el Batxibac –la doble titulació de batxillerat espanyol i francès-. La formació estarà adreçada al professorat de llengua i literatura franceses  d'una banda, i per l'altra, al professorat que imparteix la historia de França.
 
El Batxibac és un programa que permet a l’alumnat participant obtenir la doble titulació de batxillerat espanyol i batxillerat francès, el Baccalauréat. El currículum mixt Batxibac implica cursar: les matèries pròpies del batxillerat que es cursa a Catalunya; dues matèries específiques – Llengua i literatura franceses, Història de França-; i almenys un terç del currículum en llengua francesa -les dues matèries específiques esmentades i d'altres matèries o activitats en llengua francesa-. Per obtenir la doble titulació cal: cursar el currículum mixt, superar totes les matèries del batxillerat i superar una prova externa de les matèries específiques (llengua i literatura franceses i història de França).
 
El passat curs 2015-2016, un total de 43 centres educatius i 705 alumnes han cursat el Batxibac. De cara al proper curs, se n’hi afegeixen 11 centres nous. El llistat de centres és el següent :
 
Institut Jaume Balmes. Barcelona
Institut Moisès Broggi. Barcelona
Institut Montserrat. Barcelona
Institució Cultural CIC. Barcelona
Institut Eugeni d'Ors. Vilafranca del Penedés
Institut Manuel de Cabanyes. Vilanova i la Geltrú
Bon Soleil. Gavá
Institut Gerbert d'Aurillac. St. Fruitós de Bages
Ins Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia. Barcelona
Institut Torras i Bages. L'Hospitalet de Llobregat
Institut Josep Lluís Sert. Castelldefels
Institut Angeleta Ferrer i Sensat. St. Cugat del Vallès
Escola Vedruna-Vall. Terrassa
Institut La Vall del Tenes. Santa Eulàlia de Ronçana
Institut Ramon Berenguer IV. Cambrils
Ins Mare de Déu de la Candelera. L'Ametlla de Mar
Institut de la Pobla de Segur
Institut d’Aran. Vielha e Mijaran
Institut Montsacopa. Olot
Institut Illa de Rodes. Roses
Institut de Llançà
Institut Ridaura. Castell-Plaja d'Aro
Institut Santiago Sobrequés i Vidal. Girona
Institut Samuel Gili i Gayà. LLeida
Institut Vicenç Plantada. Mollet del Vallés
Institut Gabriel Ferrater i Soler. Reus
Escola PIA. Terrassa
Col•legi Santa Teresa. Ganduxer. Barcelona
Escola Vedruna Gràcia. Barcelona
Escola Pia d’Igualada. Igualada
Institut Molí de la Vila. Capellades
Institut Frederic Martí Carreras. Palafrugell
Institut Narcís Xifra i Masmitjà. Girona
Institut Cap Norfeu. Roses
Institut Pere Borrell. Puigcerdà
Institut Olivar Gran. Figueres
Institut Vinyes Velles. Montornès del Vallès
Institut Celestí Bellera. Granollers
Institut de Lliçà. Lliçà d’Amunt
Institut Baix Camp. Reus
Institut Cristòfol Despuig, Tortosa
Institut Pau Vila. Sabadell
Institut Viladecavalls
 
 
Centres nous que s’afegeixen el proper curs:
-       La Salle Bonanova (Barcelona)
-       Anna Ravell (Barcelona)
-       Institut Lluís de Peguera (Manresa)
-       Escorial (Vic)
-       Institut Abat Oliba (Ripoll)
-       Episcopal-Mare de Déu de l’Acadèmia (Lleida)
-       Institut Alexandre Satorras (Mataró)
-       Institut  Arquitecte Manuel Raspall (Cardedeu)
-       Institut Lluís Domènech i Montaner (Canet de Mar)
-       Institut Serra de Miramar (Valls)
-       Institut La Serreta (Rubí)
 
La jornada formativa suposa també per als docents participants una immersió en una ambient francòfon que es completarà dissabte 2 de juliol amb la visita guiada a la Maternitat Suïssa d'Elna, centre d'interpretació històrica d'un dels episodis comuns de la història de França i Catalunya.

30 de juny de 2016