- Al matí, també Como un pez en el agua, Lola Casademunt i Red Point han presentat les seves col·leccions per a la temporada primavera - estiu 2017. La firma Wom&Now posarà el punt i final a l’edició d’enguany de la passarel·la, després del lliurament dels premis 080, que presidirà la consellera de la Presidència de la Generalitat, Neus Munté.
- Dins les activitats paral·leles, avui els editors de moda Lynn Yaeger i Mickey Boardman, carismàtics personatges del món de la moda a Nova York, han estat els protagonistes de la conferència “Ecclectic Lives in Fashion” la masterclass d’aquesta edició del 080 Barcelona Fashion.
Les desfilades de les dissenyadores Eline Van Ree i Loa by Lidia Aguilera han obert la jornada de cloenda del 080 Barcelona Fashion. Al matí, també Como un pez en el agua, Lola Casademunt i Red Point han presentat les seves col·leccions per a la temporada primavera - estiu 2017.
L’encarregada d’obrir la jornada d’avui del 080 Barcelona Fashion ha estat la proposta creativa d’Eline Van Ree “TWIGGY” per a la primavera-estiu 2017. Siluetes femenines, frívoles, inspirades en els anys 20, combinades amb siluetes geomètriques més brusques, en què els temes de Picasso tenen un paper important. Igual que en la col·lecció anterior, les serigrafies manuals tornen a formar part del joc. La gamma de colors comprèn el blau elèctric, el verd molsa, el plata i el blanc i el negre.També ha introduit gèneres de punt, el jacquard, per donar suport a la iniciativa Madame Seguin de dos joves empresaris que estan creant petites fàbriques a Mongòlia per donar suport a la producció local de llana i de caixmir.
Així mateix, Loa By Lidia Aguilera ha presentat “Beauty of Simplicity”, una col·lecció basada en la combinació de diferents textures i matèries per donar volum a colors subtils i polsosos, amb accents de colors vius i metal·litzats. La dissenyadora ha apostat per teixits naturals que respecten l’equilibri, i per donar a les peces un aspecte orgànic, natural i rústic, amb aires mediterranis. Formes i volums especials formen part d’aquesta col·lecció, en què el terme midi adquireix un gran protagonisme en les siluetes. Evolució constant per conservar la nostra bellesa sense renunciar a estar còmodes i a ser part de l’incansable dia a dia, que hi aporta un aire urbà.
Ha agafat el relleu a la passarel·la, la proposta de moda de bany Como un pez en el agua. El tàndem de dissenyadores Raquel Pérez i Sandra Puig han presentat per a la primavera estiu de 2017, la col·lecció “Swim Dreams”. Peces de bany d’estampats fruiters i alegres volants que es mouen al so de ritmes llatins, exuberància de flors tropicals i palmeres donen vida a peces suggeridores, amb predomini de talls asimètrics i proporcions XS. L’oníric viatge acaba al continent africà, que convida a barrejar-se amb la seva esplendor, a través d’intrèpids camuflatges en tons mar i sabana, engalanats per l’atraient colorit de les flors i l’animal print.
Per la seva banda, Lola Casademunt ha presentat per al proper estiu 2017 “Savannah Princesses”, una aposta pels estampats que transporten al continent africà. La proposta de la firma és plena de vida, de color i de feminitat. Els teixits vaporosos i els vestits espectaculars pels seus colors i els seus volums, contrasten amb els motius animals en blanc i negre i les formes geomètriques de reminiscència àrab. Una explosió de color i de vida que ens transporta a un lloc on la natura i les tendències es fusionen per donar lloc a una col·lecció màgica.
I “Riviera Cocktail” és la col·lecció que ha presentat per a la temporada primavera-estiu 2017 la firma Red Point. Glamur i sofisticació per a totes les hores del dia, amb peces de talls extremats, que et transporten a la Riviera francesa. Gammes de colors sofisticats, plasmats en estampats molt òptics. Flors i acabats irregulars que semblen voler fondre’s amb la pell i elements que enganyen la vista.
La firma Wom & Now posarà el punt i final a l’edició d’enguany de la passarel·la, després del lliurament dels premis 080, que presidirà la consellera de la Presidència de la Generalitat, Neus Munté.
Activitats paral·leles: Masterclass “Ecclectic Lives in Fashion” amb Lynn Yaeger i Mickey Boardman.
En aquesta jornada de cloenda el 080 Barcelona Fashion, ha comptat amb la presència del editors de moda Lynn Yaeger i Mickey Boardman, carismàtics personatges del món de la moda a Nova York, que han estat els protagonistes de la conferència “Ecclectic Lives in Fashion” la masterclass d’aquesta edició del certamen.
Una conversa entre Lynn Yaeger i Mickey Boardman sobre camins personals, els mitjans de comunicació moderns i el futur de la moda. Un duel dialèctic entre dos gurús del fashion novaiorquès. Amics i col·legues de professió, Yaeger i Boardman han fet un àcid repàs del panorama de la premsa de moda actual en el to crític i simpàtic que els caracteritza.
Lynn Yaeger ha assegurat que tot i que compra cada dia “vull que em reconeixin pel meu treball, que és escriure, no per l’estil de roba que porto”. També ha explicat que el seu referents es remunten als contes il·lustrats, “ a quan era petita, a les fades madrines”, i ha recomanat que en el periodisme de moda “ cal treballar molt, i tenir present la cultura, la política, el teu entorn per generar continguts interessants”.
Per la seva banda Mickey Boardman ha explicat que “el luxe no és una cosa cara” , que per ell “ és tot allò que et fa sentir bé, viure com tu vulguis viure”. D’altra banda en relació als mitjans de comunicació en paper, ha assegurat que “ són com una obra d’art en mà i que mai res arriba a morir”, segons Boardman “ sempre es crearà contingut, només cal repensar-la i possiblement canviar els canals de distribució”.
Lynn Yaeger, que viu i treballa a Nova York —però gaudeix viatjant per les principals capitals i les petites ciutats del món (especialment per visitar les seves botigues d’antiguitats i mercats)— és l’editora col·laboradora de Vogue Amèrica i també escriu sobre moda, joies antigues, viatges i altres temes al New York Times, el Travel and Leisure, el Architectural Digest, o el Wall Street Journal Magazine, entre d’altres.
Mickey Boardman, des de 1993, ha escrit la columna de consells “Ask Mr. Mickey” a PAPER, on va començar a treballar com a becari. Els seus escrits també han aparegut a T: The New York Times Style Magazine, Out i l’edició alemanya de Vogue. Compta amb constant presència als escenaris socials i de moda de NYC i sovint apareix com a comentarista cultural, expert en estil de vida i gurú de la moda en cadenes com VH-1, A & E, CNN, E! y Foz News. Boardman ha estat reconegut per New York Magazine com “una de les cares més fotografiades de Nova York” i va ser votat per Fashion Week Daily com “un dels personatges més convidats de la ciutat”. Ha aparegut també en llibres sobre el món de la moda.
Amb aquesta masterclass el 080 Barcelona Fashion vol retre homenantge a aquests dos editors i crítics de moda.
Patrocinadors i sponsors de la 18ª edició del 080 Barcelona Fashion
En aquesta divuitena edició, el certamen torna a comptar amb el suport del patrocinador principal MORITZ, que es posiciona una vegada més al costat de la moda catalana. També són patrocinadors Redken, com a perruquer oficial, MINI BARCELONA PREMIUM, concessionari oficial MINI, la D.O. Ribera del Duero, com a vi oficial, el cava oficial torna a ser Codorniu, Solán de Cabras, com a aigua oficial, la firma de joieria Alex&Ani, Movistar, com a partner tecnològic, La Roca Village, i Rowenta com a planxat oficial de la passarel·la.
Són firmes col·laboradores MAC Cosmetics, el maquillatge oficial, CND Beauty, com manicurista oficial, així com Atrezzo, Lyle & Scott i BCN Brand.
Més info i fotos al web: http://www.080barcelonafashion.cat/
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twiiter: @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom




